Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/16831
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.date.accessioned2021-02-26T12:36:28Z-
dc.date.available2021-02-26T12:36:28Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationÇiçekdağı, C. (2008). “Esse est percipi in Berkeley's book "Three Dialogues Between Hylas and Philonous"”. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 10, 115-126.tr_TR
dc.identifier.issn1303-4251-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16831-
dc.description.abstractThis paper will try to remind Berkeley's thought on his book "Dialogues". The three names, John Locke, George Berkeley and David Hume are clearly mentioned by British empiricism. Among these major names we're going to keep your attention to Berkeley. That' s because his empiricism differs from the others with the simple and highly radical point of view. The empiricist tradition always uses the word "idea" in a general meaning. "Idea" represents anything in our minds as thoughts, perceptions, feelings, imaginations, memories, ete., anything not belong to physical body. Things exist as long as they are being perceived. Material substance isn' t exist because we can' t perceive such a thing but ideas, like thoughts, imagines, sensations ete.en_US
dc.description.abstractBu çalışmayla Berkeley'in düşünceleri onun "Diyaloglar" adlı kitabı aracılığıyla hatırlatılmaya çalışılacaktır. İngiliz Empirizmi denilince aklımıza gelen isimler John Locke, George Berkeley ve David Hume'dur. Bu üç isim arasından Berkeley ele alınacaktır. Çünkü empirizm bu filozofta hem basit hem de köklü bir biçimde radikal bakış açısına sahiptir. Empirist gelenek "idea" kavramını genel anlamıyla kullanmıştır. Buna göre idea zihnimizdeki fiziki bir bedene-cisime ait olmayan düşünceleri, algıları, duyguları, hayalleri, hatıraları vb. temsil eder. Şeyler algılandıkları sürece vardırlar. Maddi töz diye bir şey yoktur, çünkü düşünceler, hayaller, duyumlar vb idelerin dışında böylesine bir şey algılamamaktayız.tr_TR
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMatteren_US
dc.subjectMinden_US
dc.subjectObjecten_US
dc.subjectPerceiveen_US
dc.subjectSenseen_US
dc.subjectSkepticismen_US
dc.subjectSubstanceen_US
dc.subjectAlgıtr_TR
dc.subjectDuyutr_TR
dc.subjectObjetr_TR
dc.subjectMaddetr_TR
dc.subjectŞüpheciliktr_TR
dc.subjectTöztr_TR
dc.subjectZihintr_TR
dc.titleEsse est percipi in Berkeley's book "Three Dialogues Between Hylas and Philonous"en_US
dc.title.alternativeBerkeley'in "Hylas İle Philonous Arasında Üç Konuşma" adlı kitabında esse est percipitr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Felsefe Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage115tr_TR
dc.identifier.endpage126tr_TR
dc.identifier.issue10tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorÇiçekdağı, Caner-
Koleksiyonlarda Görünür:2008 Bahar Sayı 10

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
2008_10_13.pdf2.84 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons