Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16801
Title: Atletizmde sıçrama performansının geliştirilmesi üzerine bir araştırma
Other Titles: The importance of stair-climbry in increasing the performance of jumping in track and field
Authors: Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Beden Eğitimi ve Spor Bölümü.
Erden, Salih
Keywords: Durarak uzun atlama
Durarak dikey sıçrama
Uzun atlama
Yüksek atlama
Standing long jump
Standing vertical jump
Long jump
High jump
Issue Date: 1992
Publisher: Uludağ Üniversitesi
Citation: Erden, S. (1992). "Atletizmde sıçrama performansının geliştirilmesi üzerine bir araştırma". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 79-84.
Abstract: Bu çalışmada merdiven antrenmanlarının sıçrama performansı üzerine olan etkisi araştırıldı. Araştırmayı gerçekleştirebilmek için 13 yaşında 28 kız öğrenciye bu amaçla antrenman yaptırıldı. Bir grup öğrenciye merdiven basamaklarında sıçrama antrenmanı yaptırılırken diğer gruba farklı sıçrama egzersizi yaptırıldı. Bu çalışmalar haftada iki gün olmak üzere, üç ay devam etti. Sıçrama performansının gelişip gelişmediğini anlamak için çalışmalardan önce ve sonra, durarak uzun atlama ile durarak dikey sıçrama testleri yapıldı. Sonuçlar "t" testine göre değerlendirildi. Merdiven çalışması yapan grubun durarak uzun atlama performansında istatistiksel olarak anlamlı olmayan artış gözlendi.
The purpose of this study is to examine tlıe effect of stair-climbry on jumping performance. In order to achieve this purpose, 28 girl students who are 13 year old were trained. While one group was being trained in stair-climbiry exercies, the other one was being trained in jumping exercies. These exercises were carried two days a week for 3 months in order to assess the effect of jumping performance, before and after training, students were tested in standing lon jump and standing vertical jump. According to "t" test evaluation. An increase with a lower carrelation was observed, in proportion to the other group, in the performance of the standing long jump of the group trained in stair-climbiry.
URI: http://hdl.handle.net/11452/16801
ISSN: 2667-6788
Appears in Collections:1992 Cilt 7 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7_1_12.pdf1.37 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons