Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16640
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOğuz, Özlem-
dc.date.accessioned2021-02-23T08:23:10Z-
dc.date.available2021-02-23T08:23:10Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationOğuz, Ö. (2006). "Aristoteles'te estetik hoşlanma ". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 6, 121-127.tr_TR
dc.identifier.issn1303-4251-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16640-
dc.description.abstractDuyusal nesnelere ya da genel olarak olaylara yaklaşımımız biyolojik faydacı, ya da bilimsel olabileceği gibi, bunların hepsini dışlayan, bir nesneyi veya olay/olayları bizzat kendi "güzelliği" içinde kavrayan estetik bir yaklaşım da olabilir. "Aristoteles'te estetik hoşlanma" genel başlığı altında, Poetika'nın kılavuzluğunda, özel olarak katharsis ve mimesis teorilerinin incelenmesine geçmeden önce şunu söyleyebiliriz ki, Aristoteles'in tragedya, müzik ve retorik sanatlarına dair açıklamalarında birtakım belirlemeler söz konusudur. Ancak bu belirlemeler başka bir şey ya da başka bir şeyin yaranma (örneğin devletin) olmaktan çok, o alanların kendilerini daha iyi kılmak açısından yapılan belirlemelerdir. Sanatın verdiği zevk. Aristoteles'in ifadesi ile söyleyecek olursak kendine özgü, özel bir zevktir. Bu zevk, bilimin ya da felsefenin sağladığı zevkten farklı olarak, seyirci ya da dinleyicinin kahramanın karakterine, eylemine veya heyecanına katılmaktan, onu yaşamaktan duyduğu zevktir.tr_TR
dc.description.abstractOur approach to sense or general objects could be biological, utilitarian or scientific, or an aesthetic approach that excludes all these and comprehends an object or event in i ts own beauty. Under the general title of "Aristotle 's aesthetic aspect" and by the guidance of Poetica, before searching the theories of calharsis and mimesis we can say that there are some determinations about Aristotle's explanations for tragedy, music and rhetoric arts. These determinations are made for their own fields more than the determinations are being the benefit of another or another thing (for example goverment). If we teli in the way of Aristotle; the pleasure of art is "a distinctive and special pleasure". This pleasure is different from the pleasure that science or philosophy can give, in the sense of a pleasure that the spectator's or the listener's enjoyment of living and joining into hero's character, action or excitement.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAestheticen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectPleasure-enjoymenten_US
dc.subjectCreationen_US
dc.subjectTragedyen_US
dc.subjectMoralen_US
dc.subjectTo identify withen_US
dc.subjectGet even withen_US
dc.subjectBeing aware ofen_US
dc.subjectBeautyen_US
dc.subjectEstetiktr_TR
dc.subjectGüzeltr_TR
dc.subjectTragedyatr_TR
dc.subjectZevktr_TR
dc.subjectYaratmatr_TR
dc.subjectEtiktr_TR
dc.subjectÖzdeşleşmetr_TR
dc.subjectHesaplaşmatr_TR
dc.subjectFarkında olmatr_TR
dc.subjectBağ kurmatr_TR
dc.titleAristoteles'te estetik hoşlanmatr_TR
dc.title.alternativeAesthetic enjoyment in Aristotelesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage121tr_TR
dc.identifier.endpage127tr_TR
dc.identifier.issue6tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2006 Bahar Sayı 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2006_6_17.pdf1.83 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons