Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11452/1649
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Solmaz, Erol | - |
dc.contributor.author | Albak, Emre İsa | - |
dc.date.accessioned | 2019-11-14T13:32:13Z | - |
dc.date.available | 2019-11-14T13:32:13Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Albak, E. İ. (2014). Araç konfor ve yol tutuş özelliklerinin iyileştirilmesi için süspansiyon parametrelerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/1649 | - |
dc.description.abstract | Gelişen teknoloji ve artan rekabet ile araçlardan beklenen konfor ve performans istekleri sürekli artmaktadır. Bu nedenle otomotiv üreticileri ar-ge faaliyetlerine büyük önem vermektedir. Bu tez çalışmasında süspansiyon sistemi parametrelerinin araçların sürüş konforuna olan etkileri incelenmiştir. Ayrıca sürüş konforu için değiştirilen parametrelerin, araç şasi yüksekliği ve kafa vurma açısına olan etkileri incelenmiştir. Çalışmada Adams/Car programı ile binek bir araç ve Formula SAE aracı üzerinden ISO Lane Change, ivmelenme ve ISO sürüş konfor analizleri yapılmıştır. | tr_TR |
dc.description.abstract | Comfort and performance expectations are constantly increasing with developing technology and increasing competition. Therefore, automotive companies put much importance to research and development activities. Effects of the suspension system parameters on a ride comfort is investigated in this thesis. However effects of some parameters on chassis height and pitch angle were also examined. ISO Lane Change, acceleration and ISO ride comfort index analyses were performed by using Adams/Car software for a generic car and a Formula SAE car. | en_US |
dc.description.sponsorship | Uludağ Racing Takımı | tr_TR |
dc.format.extent | XI, 60 sayfa | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Atıf 4.0 Uluslararası | tr_TR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Sürüş konforuyol tutuş | tr_TR |
dc.subject | Adams/Car | tr_TR |
dc.subject | Adams/Car | tr_TR |
dc.subject | Süspansiyon | tr_TR |
dc.subject | Yol tutuş | tr_TR |
dc.subject | Ride comfort | en_US |
dc.subject | Adams/Car | en_US |
dc.subject | Suspension | en_US |
dc.subject | Handling | en_US |
dc.title | Araç konfor ve yol tutuş özelliklerinin iyileştirilmesi için süspansiyon parametrelerinin incelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Research of suspension parameters for increasing the characteritics of vehicle's comfort and ride | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | tr_TR |
dc.contributor.department | Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Anabilim Dalı. | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
373757.pdf | 1.91 MB | Adobe PDF | ![]() Göster/Aç |
Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License