Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/1635
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdemir, Erkan-
dc.contributor.authorBümen, Hatice-
dc.date.accessioned2019-11-14T11:57:33Z-
dc.date.available2019-11-14T11:57:33Z-
dc.date.issued2015-06-12-
dc.identifier.citationBümen, H. (2015). Eğitim hizmetleri pazarlaması: Uludağ Üniversitesi'nde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrenciler üzerinde bir alan araştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1635-
dc.description.abstractEğitim hizmetleri pazarlaması kavramı tüm üniversiteler için önemli bir kavram haline gelmiştir. Üniversite sayılarındaki artış, rekabeti de beraberinde getirmektedir. Bu rekabette başarılı olabilmek için öğrencilerin üniversitelerle ilgili hangi konulara dikkat ettiğinin, hangi etmenlerden ne ölçüde etkilendiklerinin bilinmesi gerekmektedir. Çalışmanın konusu eğitim hizmetleri pazarlamasıdır. Öncelikle genel olarak eğitim hizmetleri pazarlaması, yurtdışı eğitim, öğrencilerin eğitim hizmetleri satın alma davranışları ve üniversite tercihini etkileyen etmenler incelenmiştir. Ayrıca eğitim hizmetlerinde pazarlama karması açıklanmış ve eğitim hizmetleri sektöründe bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma konularına yer verilmiştir. Yapılan yerli ve yabancı literatür araştırması sonucu uluslararası öğrencilerin eğitim için üniversite tercihlerini etkileyen birçok kriter bulunmakta olduğu görülmüştür. Buradan hareketle çalışmanın araştırma bölümünde Uludağ Üniversitesi'nde (Bursa-Türkiye) öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin üniversite tercihlerini etkileyen faktörler araştırılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractMarketing of education services concept came important issue for all universities. Increasing of the university numbers causes competition in higher education sector. For achievement of this competition universities should know the which topics are regarded by students and which factors affect students' decision making prosess. This study's subject is marketing of education services. First of all in general education services marketig, study abroad, buying behavior of students'education services and affecting factor of students choice for universities were analyzed. Also marketing mix of education services were expressed and education service sector's classification, target market choosing and positioning topics were referred. It is clear that numerous factors were found that affect university choice of international students were found by means of native and foreign literatures review. For these reason survey section of this study aimed that foreign students who taking education at Uludağ University were tested to determine for affecting factors of their university choosing.en_US
dc.format.extentXIII, 163 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEğitim hizmetleri pazarlamasıtr_TR
dc.subjectÖğrencilerin eğitim hizmetlerini satın alma davranışlarıtr_TR
dc.subjectPazarlama stratejileritr_TR
dc.subjectAlan araştırmasıtr_TR
dc.subjectMarketing of educatinon servicesen_US
dc.subjectBuying behaviors of students’ education servicesen_US
dc.subjectMarketing strategiesen_US
dc.subjectA field researchen_US
dc.titleEğitim hizmetleri pazarlaması: Uludağ Üniversitesi'nde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrenciler üzerinde bir alan araştırmasıtr_TR
dc.title.alternativeMarketing of education services: A field research on foreign students in Uludag Universityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Anabilim Dalı/Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
427308.pdf3.64 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons