Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16277
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-02-10T12:50:53Z-
dc.date.available2021-02-10T12:50:53Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationGürses, İ. ve İrk, E. (2018). "İnternet kullanımı ve ergenlerin dini gelişimleri üzerine bir araştırma". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 27(1), 109-135.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.issn2667-680X-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/547173-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16277-
dc.description.abstractÇocuk ve ergenlerin aktif kullanıcısı olduğu iletişim araçlarının başında gelen internet, dinlerin sanal ortama girmesinde önemli bir faktör olmuştur. Dinlerin esaslarının ve ritüellerinin bireylere ulaştırılmasında internet etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bu çalışmada dini ilgi ve şüphenin yoğun bir şekilde yaşandığı ergenlik döneminde internet kullanımının ergenlerin dini gelişimine katkısı incelenmiştir. Çalışmamızda nitel araştırma tekniklerinden biri olan mülakat yöntemi kullanılmış, ergenlerin interneti dini amaçla kullanıp kullanmadıkları incelenmiştir. Elde edilen bulgular içerik ve betimsel analiz yöntemiyle ortaya konulmuştur. Mülakatta Kütahya ilinde farklı lise türlerinde eğitim gören rassal yöntemle seçilmiş 50 lise öğrencisi katılmıştır. İnternetin öğrencilerin dini gelişimlerine hangi boyutta katkı yaptığı araştırılmıştır. Araştırmamız sonucunda ergenlerin interneti dini amaçlı kullanmak yerine eğlence, sosyalleşme ve iletişim için kullandıkları ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.description.abstractInternet, which is at the forefront of communication tools where children and adolescents are active users, has become an important factor moving religions into virtual platform. The Internet is being used effectively in conveying/transmitting the principles and rituals of religion to individuals.In this study, the contribution of internet use to the religious development of adolescents was investigated viewed during the adolescence period when religious interest and doubt were experienced intensely. In our study we used one of the qualitative research techniques, the interview method, and viewed whether the adolescents use the internet for religious purposes or not. Acquired findings are presented by content and descriptive analysis method. Randomly selected 50 high school students 50 high school students selected by the random method participated from in different high school types in Kütahya. The extent to which the Internet has contributed to the religious development of students has been researched. Our study finds out that adolescence people use the Internet for entertainment, socialization and communication rather than for religious purposes.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectİnternettr_TR
dc.subjectErgenliktr_TR
dc.subjectDini gelişimtr_TR
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectReligious developmenten_US
dc.titleİnternet kullanımı ve ergenlerin dini gelişimleri üzerine bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeA research on internet usage and adolescent people's religion developmenten_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage109tr_TR
dc.identifier.endpage135tr_TR
dc.identifier.volume27tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorGürses, İbrahim-
dc.contributor.buuauthorİrk, Esra-
Appears in Collections:2018 Cilt 27 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
27_1_4.pdf498.02 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons