Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/16018
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.date.accessioned2021-02-05T08:08:45Z-
dc.date.available2021-02-05T08:08:45Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationTek, A. (2009). "Sa‘dîlik ve Sa‘diyye kültürünün Bursa’daki temsilcileri". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 18(1), 225-246.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143705-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16018-
dc.description.abstractXII. yüzyılda Şam bölgesinde oluşan Sa‘diyye kültürünün Osmanlı topraklarına aynı yüzyılda Kastamonulu Şeyh Osman tarafında getirilmiş, İstanbul’da temsil edilmesi ise altı asır sonra, yani III. Mustafa döneminin sonlarında (1673-1736) Abdüsselam eş-Şeybânî ile olmuştur. İstanbul’da otuz civarındaki Sa‘dî tekkesi arasında Abdüsselam (Kovacıdede) Tekkesi, Etyemez (Mirza Baba) Tekkesi, Yağcızâde (Balabânî) Tekkesi, Taşlıburun (Lagarî) Tekkesi ile Hasîrîzâde Tekkesi önde gelen tekkelerdir. Bursa da ise Vefâiyye kolunun temsil edildiği Zincirî Ali Tekkesi, merkez tekke olarak ön plana çıkmaktadır. Bu makâlenin amacı, Anadolu ve İstanbul’daki Sa‘dî tekkelerinden ziyade, tasavvuf kültürü ve tarihi açısından Sa‘diyye tarikatının Bursa’daki etkisini ve nasıl temsil edildiğini ortaya koymaktır.tr_TR
dc.description.abstractThe Sa‘diyya culture, which had began to come into being in the area of Damascus in 12th century, was brought by Sheikh Osman of Kastamonu to the Ottoman lands in the same century. After six century that is, in the lasts of the period of Sultan 226 Mustafa III (1673-1736) this culture had been represented by Abd as-Salam al-Shaybânî in Istanbul. Abd al-Salam (Kovacıdede), Etyemez (Mirza Baba), Yağcızâde (Balabânî), Taşlıburun (Lagarî) and Hasîrîzâde were grand tekkes among nearly thirty Sa‘dî tekkes in Istanbul. Zincirî Ali Tekke, representative of Vefâiyye branch, was central Sa‘dî tekke in Bursa. The aim of this article is, in terms of mystical culture and its history, to introduce the effects of Sa‘diyya order and how it was represented in Bursa, rather than Sa‘dî tekkes in Anatolia and İstanbul.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSa‘diyyetr_TR
dc.subjectTekketr_TR
dc.subjectKültürtr_TR
dc.subjectBursatr_TR
dc.subjectSa‘diyyaen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.titleSa‘dîlik ve Sa‘diyye kültürünün Bursa’daki temsilcileritr_TR
dc.title.alternativeSa‘diyya and its representatives in Bursaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage225tr_TR
dc.identifier.endpage246tr_TR
dc.identifier.volume18tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorTek, Abdurrezzak-
Koleksiyonlarda Görünür:2009 Cilt 18 Sayı 1

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
18_1_11.pdf407.45 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons