Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/15358
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Yüksel, Sedat | - |
dc.contributor.author | Dağlı, Kadir | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-20T11:59:38Z | - |
dc.date.available | 2021-01-20T11:59:38Z | - |
dc.date.issued | 2020-07-21 | - |
dc.identifier.citation | Dağlı, K. (2020). Suriyeli sığınmacı öğrencilerin matematik dersi kazanımları elde etme sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/15358 | - |
dc.description.abstract | Suriye'de çıkan iç savaş neticesinde ülkelerini terk ederek Türkiye'ye gelen sığınmacılar için geçen süreç göz önüne alındığında entegrasyon oldukça önemli hale geldi. Suriyeli sığınmacıların ülkeye entegrasyonu en az onlar için olduğu kadar Türkiye içinde önemli ve gerekli. Bu bağlamda en önemli rolü üstlenecek olan Suriyeli çocukların eğitimidir. Dili, dini, ırkı ne olursa olsun ülkemiz için zayi edilecek birey yoktur ve her bireyden her anlamda maksimum fayda elde etmek ülkemizin hedefi olmalıdır. Matematik dersininde öğrencilerin analitik ve soyut düşünme becerileri için temel teşkil ettiğini düşündüğümüz zaman mevcut tasarlanan araştırmayla sınıf öğretmenlerinin ikinci sınıf Suriyeli sığınmacı öğrencilerin Matematik kazanımlarını elde etme sürecinde karşılaştıkları güçlükleri göz önüne sermek ve bu güçlükleri ortadan kaldıracak öneriler sunmak amaçlanmıştır. Araştırma doğrultusunda çokkültürlü eğitim kavramından ve farklı ülkelerdeki sığınmacı, göçmen öğrenciler için uygulanan çokkültürlü eğitim faaliyetlerinden bahsedilmiştir. Araştırma için görüşme yapılan çalışma grubu Bursa'da Suriyeli sığınmacı öğrencilerin yoğun olduğu ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinden seçilmiştir. Bu araştırma nitel bir çalışma olup 13 öğretmenle görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler çözümlenirken betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırma sonucuna göre ikinci sınıf öğretmenleri en çok problem konularının Suriyeli sığınmacı öğrencilere öğretiminde zorlanmaktadırlar. Bunun nedeni olarak ise Suriyeli sığınmacı öğrencilerin Türkçeye tam olarak hakim olmamalarını göstermektedirler. | tr_TR |
dc.description.abstract | Considering the duration for the Syrian refugees coming to Turkey because of the civil war in Syria, entegrating has become significant. Entegration of Syrian refugees is at least as important and necessary for them as Turkey. The education of Syrian children should play the most significant role in this regard. There is nothing to lose for Turkey whatever their language, religion, race is. The aim of our country should be to make maximum use of every individual. Maths is base for studenst to have the ability to think analitically and abstractedly. With this research we aim to expose the difficulties that asylum seekers meet in the process of obtaining their acquisition of Mathmatics and to offer solutions to the problems. In the direction of the research we mentioned the concept of multicultural education and the multicultural activities applied for asylum seekers in different countries. Primary school teachers who work in schools with a high concentration of asylum seekers in Bursa were chosen as a working has taken part in this research. This research is a qualitative study and interviews were made with 13 teachers. Descriptive analysis were used while analyzing the data obtained from the research. According to the research results, second grade teachers have difficulties in teaching Syrian refugee students the most problematic issues and as a result, they show that Syrian refugee students do not fully master Turkish. | en_US |
dc.format.extent | XVI, 131 sayfa | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Atıf 4.0 Uluslararası | tr_TR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Acquisition of mathmetics | tr_TR |
dc.subject | Çokkültürlü eğitim | tr_TR |
dc.subject | Migration | en_US |
dc.subject | Göç | tr_TR |
dc.subject | Syrian asylum seekers | en_US |
dc.subject | Suriyeli sığınmacı | tr_TR |
dc.subject | Primary school teachers | en_US |
dc.subject | Multicultural education | en_US |
dc.subject | Suriyeli sığınmacı | tr_TR |
dc.subject | Sınıf öğretmenleri | tr_TR |
dc.subject | Matematik kazanımları | tr_TR |
dc.title | Suriyeli sığınmacı öğrencilerin matematik dersi kazanımları elde etme sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar | tr_TR |
dc.title.alternative | Problems met by second degree primary school teachers obtaining process of Syrian asylum seekers acquisition of mathematics | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | tr_TR |
dc.contributor.department | Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı/Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı. | tr_TR |
Appears in Collections: | Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kadir Dağlı.pdf | 1.64 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License