Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/15358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYüksel, Sedat-
dc.contributor.authorDağlı, Kadir-
dc.date.accessioned2021-01-20T11:59:38Z-
dc.date.available2021-01-20T11:59:38Z-
dc.date.issued2020-07-21-
dc.identifier.citationDağlı, K. (2020). Suriyeli sığınmacı öğrencilerin matematik dersi kazanımları elde etme sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15358-
dc.description.abstractSuriye'de çıkan iç savaş neticesinde ülkelerini terk ederek Türkiye'ye gelen sığınmacılar için geçen süreç göz önüne alındığında entegrasyon oldukça önemli hale geldi. Suriyeli sığınmacıların ülkeye entegrasyonu en az onlar için olduğu kadar Türkiye içinde önemli ve gerekli. Bu bağlamda en önemli rolü üstlenecek olan Suriyeli çocukların eğitimidir. Dili, dini, ırkı ne olursa olsun ülkemiz için zayi edilecek birey yoktur ve her bireyden her anlamda maksimum fayda elde etmek ülkemizin hedefi olmalıdır. Matematik dersininde öğrencilerin analitik ve soyut düşünme becerileri için temel teşkil ettiğini düşündüğümüz zaman mevcut tasarlanan araştırmayla sınıf öğretmenlerinin ikinci sınıf Suriyeli sığınmacı öğrencilerin Matematik kazanımlarını elde etme sürecinde karşılaştıkları güçlükleri göz önüne sermek ve bu güçlükleri ortadan kaldıracak öneriler sunmak amaçlanmıştır. Araştırma doğrultusunda çokkültürlü eğitim kavramından ve farklı ülkelerdeki sığınmacı, göçmen öğrenciler için uygulanan çokkültürlü eğitim faaliyetlerinden bahsedilmiştir. Araştırma için görüşme yapılan çalışma grubu Bursa'da Suriyeli sığınmacı öğrencilerin yoğun olduğu ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinden seçilmiştir. Bu araştırma nitel bir çalışma olup 13 öğretmenle görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler çözümlenirken betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırma sonucuna göre ikinci sınıf öğretmenleri en çok problem konularının Suriyeli sığınmacı öğrencilere öğretiminde zorlanmaktadırlar. Bunun nedeni olarak ise Suriyeli sığınmacı öğrencilerin Türkçeye tam olarak hakim olmamalarını göstermektedirler.tr_TR
dc.description.abstractConsidering the duration for the Syrian refugees coming to Turkey because of the civil war in Syria, entegrating has become significant. Entegration of Syrian refugees is at least as important and necessary for them as Turkey. The education of Syrian children should play the most significant role in this regard. There is nothing to lose for Turkey whatever their language, religion, race is. The aim of our country should be to make maximum use of every individual. Maths is base for studenst to have the ability to think analitically and abstractedly. With this research we aim to expose the difficulties that asylum seekers meet in the process of obtaining their acquisition of Mathmatics and to offer solutions to the problems. In the direction of the research we mentioned the concept of multicultural education and the multicultural activities applied for asylum seekers in different countries. Primary school teachers who work in schools with a high concentration of asylum seekers in Bursa were chosen as a working has taken part in this research. This research is a qualitative study and interviews were made with 13 teachers. Descriptive analysis were used while analyzing the data obtained from the research. According to the research results, second grade teachers have difficulties in teaching Syrian refugee students the most problematic issues and as a result, they show that Syrian refugee students do not fully master Turkish.en_US
dc.format.extentXVI, 131 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAcquisition of mathmeticstr_TR
dc.subjectÇokkültürlü eğitimtr_TR
dc.subjectMigrationen_US
dc.subjectGöçtr_TR
dc.subjectSyrian asylum seekersen_US
dc.subjectSuriyeli sığınmacıtr_TR
dc.subjectPrimary school teachersen_US
dc.subjectMulticultural educationen_US
dc.subjectSuriyeli sığınmacıtr_TR
dc.subjectSınıf öğretmenleritr_TR
dc.subjectMatematik kazanımlarıtr_TR
dc.titleSuriyeli sığınmacı öğrencilerin matematik dersi kazanımları elde etme sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlartr_TR
dc.title.alternativeProblems met by second degree primary school teachers obtaining process of Syrian asylum seekers acquisition of mathematicsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı/Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kadir Dağlı.pdf1.64 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons