Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14689
Title: Muhasebe eğitiminde öğrenme ve öğretme yöntemleri
Other Titles: Learning and teaching methods in accounting education
Authors: Arsoy, Aylin Poroy
Taşdemir, Elif
Bursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Anabilim Dal/Muhasebe Finansman Bilim Dalı.
Keywords: Muhasebe eğitimi
Öğrenme
Öğretme
Accounting education
Learning
Teaching
Issue Date: 6-May-2020
Publisher: Bursa Uludağ Üniversitesi
Citation: Taşdemir, E. (2020). Muhasebe eğitiminde öğrenme ve öğretme yöntemleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Abstract: Eğitimde önemli olan unsurlar öğretme ve öğrenmedir. Öğretme ve öğrenme unsurları pek çok değişkeni içeren bir süreçtir. Bu çalışmada literatürde muhasebe eğitiminde kullanılan öğrenme ve öğretme yöntemleri tanıtılacak ayrıca öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarının öğrenme üzerindeki etkisi üzerinde durulacaktır. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm eğitim ve muhasebe eğitiminin temel terimleri hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde muhasebe eğitiminde öğrenme ve öğretme yöntemleri ayrıca öğrencilerin öğrenme yaklaşımları hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde ise Uludağ üniversitesi birinci sınıf muhasebe ve muhasebe 1 dersi alan öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarını ölçmeye yönelik Öğrenme Yaklaşımları ve Çalışma Becerileri Envanteri ölçeği kullanılarak yüz yüze yapılan anketin sonuçlarından bahsedilmiştir.
The important elements in education are teaching and learning. Teaching and learning is a process that includes many variables. This approach is the learning and teaching methods used in accounting education in the literature. This study consists of three parts. The first part is for information about the basic terms of education and accounting education. Secondary education is for information about learning approaches, including learning and teaching methods in accounting education. The third grade is Uludağ University's first class accounting and accounting 1 course, Learning Approaches and Study Skills Inventory for measuring learning use approaches.
URI: http://hdl.handle.net/11452/14689
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ELİF TAŞDEMİR.pdf2.32 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons