Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14667
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBasılgan, Müslüm-
dc.contributor.authorArslan, Aynur-
dc.date.accessioned2020-12-30T08:17:03Z-
dc.date.available2020-12-30T08:17:03Z-
dc.date.issued2020-01-23-
dc.identifier.citationArslan, A. (2020). Gelişmekte olan ülkeler arasındaki ticaret: Türkiye-Hindistan örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14667-
dc.description.abstractTürkiye ile Hindistan arasındaki ticaret uzun yıllardır Türkiye’nin aleyhinde gelişmektedir. Bunun nedeni ise, düzenli olarak ticaret dengesindeki açığın artış göstermesidir. Bu çalışmada, Türkiye’nin Hindistan’a ihracatının artırılmasına yönelik sektör ve ürün gruplarının iki ülke istatistikleri kullanılarak analizleri yapılmıştır. Analizler yapılırken Uluslararası Ticaret Merkezi (International Trade Center-ITC) bünyesindeki Trade Map, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) verilerinden yararlanılmıştır. GTİP’in 6 haneli alt pozisyonlarında bulunan ihraç potansiyeli yüksek ürün grupları tespit edilerek yorumlanmıştır. Ayrıca iki ülke arasındaki ticari sorunlara değinilerek önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractTrade between Turkey and India has been developing against Turkey for many years. This is because the deficit in the trade balance increases regularly. In this study, the sector and product groups aimed at increasing Turkey’s exports to India were analyzed using the two countries statistics. The data of the Trade Map within the International Trade Center (ITC), the Turkish Exporters’ Assembly (TIM) and the Turkish Statistical Institute (TurkStat) were used during the analysis. The product group with high export potential in HS code 6 digit sub-headings were identified and interpreted. In addition, proposals were made to mention trade problems between the two countries.en_US
dc.format.extentXV, 124 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectİthalattr_TR
dc.subjectİhracat potansiyelitr_TR
dc.subjectİhracattr_TR
dc.subjectDış ticarettr_TR
dc.subjectGelişmekte olan ülkelertr_TR
dc.subjectImporten_US
dc.subjectExporten_US
dc.subjectDeveloping countriesen_US
dc.subjectForeign tradeen_US
dc.subjectExport potentialen_US
dc.titleGelişmekte olan ülkeler arasındaki ticaret: Türkiye-Hindistan örneğitr_TR
dc.title.alternativeTrade between developing countries: The case of Turkey-Indiaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Anabilim Dalı/Uluslararası Ticaret Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AYNUR ARSLAN.pdf4.03 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons