Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/14646
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorVassal, Veronique-
dc.date.accessioned2020-12-29T10:43:53Z-
dc.date.available2020-12-29T10:43:53Z-
dc.date.issued2020-08-08-
dc.identifier.citationVassal, V. (2020). "La représentation d’ulysse et de polyphème dans la mosaïque romaine. analyses et comparaisons". Journal of Mosaic Research,13, 281-294.tr_TR
dc.identifier.issn1309-047X-
dc.identifier.issn2619-9165-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1247297-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14646-
dc.description.abstractIn Homer’s Odyssey, whilst Ulysses is staying at the court of the Pheacians, he narrates his past adventures, in particular his encounter with the Cyclops, Polyphemus. The obvious physical imbalance between the two protagonists provides moral justification for recourse to guile, to metis, rather than engaging in a regular combat. In this paper, we have chosen to further exploit mosaics representing Ulysses inebriating Polyphemus for the sole purpose of revisiting the documentation by focusing on comparable works - sculptures, paintings and minor arts - in order to put forward a few hypotheses. We will take a look in turn at the role played by the sculptures of the Hellenistic period, the influence of Aristotle’s unity of action and unity of time, ending with the different depictions of Polyphemus’ organs of sight – at times « monocular » or « triocular » – in attempt to elicit their iconographical meaning.en_US
dc.description.abstractHomeros’un Odysseia isimli eserinde, Ulysses Pheacians’ın avlusunda dururken, geçmiş maceralarını, özellikle de Kiklops, Polyphemus ile karşılaşmasını anlatmaktadır. İki kahraman arasındaki bariz fiziksel dengesizlik, normal bir savaşa girmek yerine, kurnazlığa, metislere başvurmanın ahlaki gerekçesini ortaya koyar. Bu makalede, sadece birkaç hipotezi ileri sürmek için karşılaştırılabilir eserlere - heykeller, resimler ve küçük buluntular - odaklanarak yeniden gözden geçirmek amacıyla Polyphemus’u sarhoş eden Ulysses’i betimleyen mozaikleri kullanmayı tercih ettik. Sırasıyla Helenistik Dönem’in heykellerinin oynadığı role, Aristoteles’in eylem birliğinin ve zaman birliğinin etkisine ve Polyphemus’un bazen “tek gözlü” bazen de “üç gözlü” olan görme organlarının farklı tasvirlerine bakacağız ve bunların ikonografik anlamlarını ortaya çıkarmaya çalışacağız.tr_TR
dc.language.isofrfr_FR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMosaicsen_US
dc.subjectMozaiklertr_TR
dc.subjectUlyssesen_US
dc.subjectPolyphemusen_US
dc.subjectCyclopsen_US
dc.subjectUlyssestr_TR
dc.subjectPolyphemustr_TR
dc.subjectKikloplartr_TR
dc.subjectMetistr_TR
dc.titleLa représentation d’ulysse et de polyphème dans la mosaïque romaine. analyses et comparaisonsfr_FR
dc.title.alternativeRoma mozaiklerinde ulysses ve polyphemus’un temsili. analizler ve karşılaştırmalartr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage281tr_TR
dc.identifier.endpage294tr_TR
dc.identifier.issue13tr_TR
dc.relation.journalJournal of Mosaic Researchtr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:2020 Sayı 13

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
13_15.pdf7.06 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons