Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14606
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYaralı, Kevser Tozduman-
dc.contributor.authorDidin, Elifcan-
dc.date.accessioned2020-12-25T08:05:58Z-
dc.date.available2020-12-25T08:05:58Z-
dc.date.issued2018-07-31-
dc.identifier.citationYaralı, K.T. ve Didin E. (2018). “Sürdürülebilir gelişme amaçlı eğitimde etkili bir örnek: “Küçük Ağaç’ın Eğitimi””. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(35), 850-869.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.issn2564-6834-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/505969-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14606-
dc.description.abstractYeni yüzyılda insanların doğa ile olan ilişkileri, ekosistem ile ilişkili önemli bir sorun haline gelmiştir. Bunun sonucunda dünya çapında bir politika haline gelen ‘sürdürülebilir gelişme’ kavramı birçok ülkenin ortak kavramı olmuştur. Gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için var olan olanakları tüketmeden, günümüzün ihtiyaç duyduklarını sağlamak olarak tanımlanan sürdürülebilir gelişmenin, ekonomik, toplumsal ve çevresel olmak üzere üç boyutu olduğu belirtilmektedir. Bu nedenle geleneksel çevre eğitimi yerini, ‘Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim’ yaklaşımına bırakmıştır. Bu yaklaşımda etkili uygulamalara gereksinim vardır. Bu sebeple, içinde doğaya karşı farklı bir yaklaşım bulunduran “Küçük Ağaç’ın Eğitimi” adlı kitap, araştırma kapsamında incelenmiştir. Nitel olarak yürütülen çalışma, durum deseni olarak tasarlanmıştır. Doküman incelemesinin kullanıldığı araştırmada, betimsel analiz ve söylem analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda “Küçük Ağaç’ın Eğitimi” adlı kitapta çocukların, sürdürülebilir gelişme amaçlı eğitimlerine örnek teşkil edebilecek etkili uygulamalar olduğu belirlenmiştir. Bu uygulamalarla ve çocuk katılımını esas alan programlarla çocukların çevrelerine karşı daha duyarlı, sorumlu bireyler olmalarının önü açılacaktır.tr_TR
dc.description.abstractIn the new century, relations of humans with nature have become an important problem associated with the ecosystem. As a consequence, the concept of ‘sustainable development’ which is a worldwide policy has become the common concept of many countries. Defined as meeting today’s needs without consuming existing resources for meeting the needs of next generations; ‘sustainable development’ has three dimensions of the development as economic, social and environmental. Thus, conventional environmental education has been replaced by the approach of ‘Education for Sustainable Development’. This approach requires efficient applications. Therefore, the book “The Education of Little Tree” including a different approach towards nature was examined within the scope of this study. The study conducted qualitatively was designed as a case pattern. In the study using document analysis, descriptive analysis and discourse analysis were conducted. As a result of the study, it was determined that the book of “The Education of Little Tree” contained efficient applications that would set an example to children’s trainings for sustainable development. These applications and programs based on children’s participation will enable children to become responsible individuals who are more sensitive to their environment.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSürdürülebilir gelişmetr_TR
dc.subjectSürdürülebilir gelişme amaçlı eğitimtr_TR
dc.subjectÇocuk ve çevretr_TR
dc.subjectKüçük Ağaç’ın Eğitimitr_TR
dc.subjectDoküman analizitr_TR
dc.subjectSustainable developmenten_US
dc.subjectEducation for sustainable developmenten_US
dc.subjectChild and environmenten_US
dc.subjectThe Education of Little Treeen_US
dc.subjectDocument analysisen_US
dc.titleSürdürülebilir gelişme amaçlı eğitimde etkili bir örnek: “Küçük Ağaç’ın Eğitimi”tr_TR
dc.title.alternativeAn effective example in education for sustainable development “The Education of Little Tree”en_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage850tr_TR
dc.identifier.endpage869tr_TR
dc.identifier.volume19tr_TR
dc.identifier.issue35tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
Appears in Collections:2018 Cilt 19 Sayı 35

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19_35_15.pdf512.98 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons