Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14589
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-12-25T07:34:10Z-
dc.date.available2020-12-25T07:34:10Z-
dc.date.issued2018-01-31-
dc.identifier.citationGülçay, Ç. (2018). “Ustalığın sırrı: Yetenek mi kasıtlı alıştırma mı?”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(34), 417-450.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.issn2564-6834-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/428913-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14589-
dc.description.abstractUzmanlık (expertise) çalışmalarının temel amacı, belirli bir alanda olağanüstü ya da üstün becerilere sahip insanları diğer insanlardan ayıran özellikleri anlamaya ve açıklamaya çalışmaktır (Ericsson ve Smith 1991: 2). Uzman performansını açıklamaya yönelik öne sürülen kuramlardan biri olan kasıtlı alıştırma kuramına göre, uzman performansı bireylerin kendi performansını geliştirmek için uzun süre devam eden çabalarının bir sonucudur (Ericsson vd. 1993: 400). Buna göre, farklı uzmanlık düzeylerinde (örneğin, acemi ve usta seviyedeki bireyler) ya da aynı uzman grupları (örneğin, elit sanatçılar) arasında performansta gözlenen bireysel farklılıklar yetenekten ziyade bireylerin yaptıkları kasıtlı alıştırma miktarıyla oldukça yakından ilişkilidir. Kasıtlı alıştırma ve uzman performansı arasındaki ilişki bugüne kadar birçok farklı alanda incelenmiştir. Bu derleme çalışmasında müzik, satranç ve spor gibi profesyonel uzmanlık alanlarında kasıtlı alıştırma ve uzman performansı arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmalara yer verilerek uzmanlıkta kasıtlı alıştırmanın rolü incelenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe main purpose of expertise studies is try to understand and explain the characteristics that distinguish people with exceptional or superior skills from other people in a particular domain (Ericsson and Smith 1991: 2). According to theory of deliberate practice, one of the theories put forward to explain expert performance, expert performance is the result of long term efforts by individuals to improve their performance (Ericsson et al 1993: 400). According to this, the individual differences observed in performance between different levels of expertise (eg, novices and masters) or the same group of experts (eg, elite artists) are closely related to the amount of deliberate practice by individuals. So far, the relationship between deliberate practice and expert performance has been studied in many different domains. The main aim of this review is to examine the role of deliberate practice in expertise, by examinig the relationship between deliberate practice and expert performance in the professional domains of expertise such as music, chess and sport.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectUzmanlıktr_TR
dc.subjectKasıtlı alıştırmatr_TR
dc.subjectUzman performansıtr_TR
dc.subjectÜstün becerilertr_TR
dc.subjectYetenektr_TR
dc.subjectExpertiseen_US
dc.subjectDeliberate practiceen_US
dc.subjectExpert performanceen_US
dc.subjectSuperior skillsen_US
dc.subjectTalenten_US
dc.titleUstalığın sırrı: Yetenek mi kasıtlı alıştırma mı?tr_TR
dc.title.alternativeThe secret of expertise: Talent or deliberate practice?en_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Psikoloji Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage417tr_TR
dc.identifier.endpage450tr_TR
dc.identifier.volume19tr_TR
dc.identifier.issue34tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
dc.contributor.buuauthorGülçay, Çiğdem-
Appears in Collections:2018 Cilt 19 Sayı 34

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19_34_16.pdf486.55 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons