Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14349
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-12-07T12:11:20Z-
dc.date.available2020-12-07T12:11:20Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.citationÖcal, M. (2003). "Çocuklara İslâm’ı bir bütün olarak nasıl anlatabiliriz? (İslâm bahçesi benzetmesi)". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 12(2), 103-114.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143885-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14349-
dc.description.abstractMakale, İslâm’ı; iman, ibadet ve ahlâk esasları ile birlikte bir bütün olarak anlamak ve kavramak amacıyla soru yönelten çocuklar ve gençler düşünülerek hazırlanmıştır. Makalede anlatım, üç ayrı kişinin dünya hayatında sahip olabilecekleri muhayyel/tasviri bir İslâm bahçesi üzerinden yapılmaktadır. Üç kişiden birincisi; Allah’a ve diğer iman esaslarına inanmakta, iyi bir mümin ve Müslüman olarak yaşamaktadır. İkincisi; Allah’a inanmakla birlikte büyük günahlar işleyerek yaşamaktadır. Üçüncüsü ise; Allah’a ve diğer iman esaslarına inanmamaktadır. İşte bu üç kişinin dünya hayatındaki durumları, tasvirî İslâm bahçesi (bahçeli ev) benzetmesi üzerinden anlatılmaktadır. Makalede bu kişilerin; inanma veya inanmama, ibadet yapma veya yapmama durumlarına göre, gerek bu dünyada ve gerekse ahiret aleminde kavuşabilecekleri huzur ve mutluluk ile mutsuzluk söz konusu edilmektedir.tr_TR
dc.description.abstractHow can we teach children Islam as a whole including beliefs, worships and morality? The issue is explored by reference to some symbolic figures in order to make the subject-matter more understandable. The figures in the article are three individuals seeking to own an imaginative garden of Islam. The first person believes in Allah and other principles of faith and lives his life accordingly. The second person also believes in Allah but does wrong and commits sin every now and then. And the third one is an unbeliever. The article is an attempt to evaluate the status of these three individuals in terms of the happiness they will receive both in this world and the hereafter.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDin eğitimitr_TR
dc.subjectDin öğretimitr_TR
dc.subjectİslâm bahçesi benzetmesitr_TR
dc.subjectReligious educationen_US
dc.subjectReligious instructionen_US
dc.subjectA model of garden of Islamen_US
dc.titleÇocuklara İslâm’ı bir bütün olarak nasıl anlatabiliriz? (İslâm bahçesi benzetmesi)tr_TR
dc.title.alternativeHow can we teach children Islam as a whole? (A model of garden of Islam)en_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage103tr_TR
dc.identifier.endpage114tr_TR
dc.identifier.volume12tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorÖcal, Mustafa-
Appears in Collections:2003 Cilt 12 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12_2_4.pdf277.98 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons