Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14212
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTillich, Paul-
dc.date.accessioned2020-11-27T12:14:34Z-
dc.date.available2020-11-27T12:14:34Z-
dc.date.issued2001-
dc.identifier.citationTillich, P. (2001). "Din, bilim ve felsefe". çev. Atiye Çınar. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 10(2), 271-283.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143965-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14212-
dc.descriptionBu çalışma, J. Mark Thomas’ın editörlüğündeki, Paul Tillich’in yazılarından müteşekkil The Spiritual Situation in Our Technical Society isimli kitabın 159. ve 172. sayfaları arasında yer alan Religion, Science and Philosophy başlıklı makaledir. (Mercer University Press, U. S. A., 1988).tr_TR
dc.description.abstractBu makale, din, bilim ve felsefe arasındaki ilişki meselesini tartışır. Tillich, iki tür din kavramı arsında ayrım yapar. Temel ve evrensel olan ilk kavram, basit iki kelimeli nihaî ilgi ibaresi ile ifade edilebilir. İkincisi ya da daha dar anlamdaki din kavramı yani somut tarihi din ise, kendine has düşünce ve eylem sembolleri olan toplumsal bir gruptur. Tillich’e göre felsefe, bütüne (whole) yönelik bilişsel erostur. Bilim ve felsefenin din ile ilişkisi hakkında onun burada söylemek istediği her şeyin altında felsefenin bu anlamı yatar. Son olarak din ile bilim arasındaki çatışmanın gerçek temeli şudur: Kendine has dili olan nihaî boyut ile bilimsel dile hâiz sonlu ilişkiler boyutunun karıştırılması.tr_TR
dc.description.abstractThis paper discusses the problem of relationship among religion, science and philosophy. Tillich, distinguishes between two concepts of religion. The first concept can be expressed by a simple two-word phrase ultimate concern. Second concept or narrower concept of religion namely concrete historical religion is “a social group with symbols of thought and of action. According to Tillich, philosophy is the cognitive eros toward the whole. This meaning of philosophy underlies everyting he wants to say here both about science and about philosophy in their relation to religion. Finally, that is the real basis for the conflict between science and religion: the confusion of dimensions, the dimension of the ultimate with its language and the dimension of the finite interrelations with scientific language.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTeolojitr_TR
dc.subjectBilim felsefesitr_TR
dc.subjectNihaî boyuttr_TR
dc.subjectTeologyen_US
dc.subjectPhilosophy of scienceen_US
dc.subjectFinite interrelationsen_US
dc.titleDin, bilim ve felsefetr_TR
dc.title.alternativeReligion, science and philosophyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage271tr_TR
dc.identifier.endpage283tr_TR
dc.identifier.volume10tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorÇınar, Aliye-
Appears in Collections:2001 Cilt 10 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10_2_17.pdf190.86 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons