Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14157
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-11-26T06:29:17Z-
dc.date.available2020-11-26T06:29:17Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.citationHayta, A. (2000). "U. Ü. İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin ibadet ve ruh sağlığı (psiko-sosyal uyum) ilişkisi üzerine bir inceleme". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9(9), 487-506.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/144012-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14157-
dc.descriptionBu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Hayati Hökelekli'nin danışmanlığında Akif Hayta tarafından hazırlanan "Psiko-sosyal uyum ve dini pratikler (Bursa ilahiyat örneği)" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.tr_TR
dc.descriptionAtıf alanında belirtilen sayfa numaraları derginin basılı halinden alınmıştır.tr_TR
dc.description.abstractHer türlü ayin, dua, özel dinsel törenler, oruç ve benzeri eylem ve davranışları içeren dini pratikler, din psikolojisinin ana konularından birisidir. Dindar bir bireyi anlama ve ilişkilerini belirlemede ibadetlerin çok önemli etkileri bulunmaktadır. Bütün dinlerde ve inançlarda yer alan ve en sık yaşantılanan dua ve tapınma tecrübesinin insan psikolojisine etkilerinin araştırılması, din psikolojisinin bilim olarak kabulü ile birlikte başlamaktadır. İbadet fenomeni, bütün dinlerde, dindarlığın kendini gösterdiği genel boyutlardan birisidir ve insanların dini yönelimlerinin dışavurumunu içermektedir. İbadet kavramı ile bir dinin mensuplarının yerine getirdikleri tüm özel dini pratikler kastedilmektedir. Bütün dua, dini ayin ve tören gibi tapınma şekilleri bu boyut içinde yer alır. Bireysel veya toplu olarak yapılan dini pratik ve eylemler kutsalla psikolojik bir ilişki biçimi olarak da görülebilir. Bu anlamda ibadetler insanların kendi benliklerinde psikolojik bir alan oluşturarak, manevi bir coşkunluk, kendinden geçme, huşu duyma ve huzur bulma; ya da en azından toplu halde ise katılanlarda bir heyecan yaratma gücüne sahiptir. Bütün dini pratik ve eylemlerde her zaman duygusal bir motivasyon görülür, fakat bu dini eylemlerin tek özelliği değildir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectİbadettr_TR
dc.subjectRuh sağlığıtr_TR
dc.subjectİçsel yaşantıtr_TR
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectİlahi benliktr_TR
dc.titleU. Ü. İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin ibadet ve ruh sağlığı (psiko-sosyal uyum) ilişkisi üzerine bir incelemetr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage487tr_TR
dc.identifier.endpage506tr_TR
dc.identifier.volume9tr_TR
dc.identifier.issue9tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorHayta, Akif-
Appears in Collections:2000 Cilt 9 Sayı 9

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9_9_28.pdf209.28 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons