Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13873
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-11-16T07:33:14Z-
dc.date.available2020-11-16T07:33:14Z-
dc.date.issued2009-12-01-
dc.identifier.citationYalçınkaya, M.A. (2009). “Bandırmalızâde Hâşim Baba Dîvânı’nda tasavvufî unsurlar”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(17), 395-412.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/214875-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13873-
dc.descriptionBu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Sadettin EĞRİ'nin danışmanlığında Mehmet Akif YALÇINKAYA tarafından hazırlanan "Bandırmalızâde Hâşim Baba Dîvânı (metin-inceleme) / The Divan of Bandirmalizâde Hâşim Baba (text -examination)" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractXVIII. yüzyıl şairlerinden Mustafa Hâşim Baba 1718 yılında İstanbul Üsküdar’da doğmuştur. Bandırmalızâde Tekkesi şeyhi Yusuf Nizâmeddin Efendi’nin oğludur. Celvetî âdâb ve erkânına göre yetişen Hâşim Baba, daha sonra Bektâşîliğe meyletmiş, hatta bir ara dedebabalık makamına kadar yükselmiştir. Fakat ne Celvetîlerce Celvetîliği ne de Bektâşîlerce Bektaşîliği kabul görmemiştir. Vefatından sonra Hâşim Baba’nın takipçileri tarafından kurulan Hâşimiyye tarikatı kendisine nispet edilmiştir. Ömrünü irşa ve tarikat hizmetlerine adamış olan Hâşim Baba’nın muhtelif kütüphanelerde Divân’nın yazma nüshaları mevcuttur. Divânında Celvetîliğin ve Bektâşilîğin tesirleri görülür. Hâşim Baba’nın eserleri: Divân, Vâridât, Ankâ-yı Meşrık, Devriyye-i Ferşiyye. Bu çalışmamızda Hâşim Baba Dîvânı’nda yer alan tasavvufî unsurları incelemeye çalışacağız.tr_TR
dc.description.abstractMustafa Haşim Baba, who was one of the 18th century poets, was born in Üsküdar, İstanbul in 1718. He was the son of the Yusuf Nizâmeddin Efendi Sheikh of Bandırmalızade Dervish lodge ( Tekke). Haşim Baba was educated according to the practices of Jalwatiyya orders, after that he inclinated Bektashism orders and even he was appointed to the sphere of Dedebabalık. However, neither the Jalwatis nor the Bektashis had accepted him. After his death, the Hasimiyyas, which was established by the followers of Haşim Baba, was related to him. Haşim Baba, who spended his life on preaching and Sufi order services has got Divan’s manuscripts in different libraries. The influences of Celvetism and Bektashism can be seen in his Divan. The works of Haşim Baba: Divân, Vâridât, Ankâ-yı Meşrık, Devriyye-i Ferşiyye. In this study, we try to examine mystical components in Hâşim Baba’s Dîvân.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectOsmanlı şiiritr_TR
dc.subjectHâşim Babatr_TR
dc.subjectTasavvuftr_TR
dc.subjectOttoman poetryen_US
dc.subjectMysticismen_US
dc.titleBandırmalızâde Hâşim Baba Dîvânı’nda tasavvufî unsurlartr_TR
dc.title.alternativeMystical components in Hâşim Baba’s Dîvânen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage395tr_TR
dc.identifier.endpage412tr_TR
dc.identifier.volume10tr_TR
dc.identifier.issue17tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
dc.contributor.buuauthorYalçınkaya, Mehmet Akif-
Appears in Collections:2009 Cilt 10 Sayı 17

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10_17_12.pdf408.59 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons