Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/13383
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorOralgül, Ezgi Demir-
dc.date.accessioned2020-10-20T12:21:01Z-
dc.date.available2020-10-20T12:21:01Z-
dc.date.issued2018-08-01-
dc.identifier.citationOralgül, E. D. (2018). "Charles Taylor’da kimlik ve siyaset ilişkisi". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 31, 1-21.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/557540-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13383-
dc.descriptionBu çalışma, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Cemal Güzel'in danışmanlığında Ezgi Demir Oralgül tarafından hazırlanan "Günümüz siyaset felsefesinde kimlik sorununa alternatif bakışlar: E. Levinas, J. Butler ve C. Taylor’da kimlik ve siyaset" adlı doktora tezine dayanılarak hazırlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractCharles Taylor’a göre kimliklerin tanınması düşüncesi günümüz siyasetinde önemli bir yere sahiptir. Buna göre kimliğimiz tanınma ya da tanınmama yoluyla biçimlendirilmekte, yanlış tanınma ise zarar verici sonuçlar doğurmaktadır. Tanınma bu anlamda can alıcı önem taşıyan insani bir gereksinimdir. Ancak bu, hep böyle olagelmemiştir. Taylor kimlik ve tanınma kavramlarının modern insan için kaçınılmaz olmasına neden olan iki tarihsel dönüşümün bulunduğunu düşünür. Bunlardan ilki “şeref”in temelini oluşturan toplumsal hiyerarşilerin çökmesidir. Bu şeref kavramının karşısında bugün “evrenselci ve eşitlikçi” anlamda kullanılan, modern bir fikir olan onur kavramı bulunmaktadır. İkinci olarak, tanınma kavramı on sekizinci yüzyılın sonunda bireysellik idealinin yeni bir biçimde anlaşılmasıyla dönüşüme uğramış ve yoğunluk kazanmıştır. Taylor bu ideale “otantiklik ideali” adını vermektedir. Tanınma gereksinimi de kimlik de bu anlamda modern kavramlardır. Taylor hem bireysel kimliğin hem de çeşitli türden kolektif kimliklerin tanınması talebinin temelinde modernizmin idealleri olan eşitlikçi onur ve otantiklik fikirlerinin bulunduğunu düşünmektedir. Taylor’a göre tanınma günümüzde, birbirinden çok farklı iki siyaset biçimini ortaya çıkarmıştır. Bunlardan biri tüm yurttaşların eşit olduğunu vurgulayan evrenselcilik politikasıdır. Diğer siyaset biçimi ise herkesin kendine özgü olan kimliğiyle tanınmasını talep eden farklılık politikasıdır. Bu iki politik biçim ortak bir kökene dayansalar da çatışma halinde olmuşlardır. Taylor, bu iki görüşe karşın yeni bir evrensellik politikasını savunmaktadır. Bu makalede Charles Taylor’ın görüşlerinin çağımızın kimlik sorununa ne ölçüde katkı sağladığı değerlendirilecektir.tr_TR
dc.description.abstractRecognition of identities, Taylor thinks, has an important place in contemporary politics. Accordingly, our identity is partly shaped by recognition or its absence, and failures of recognition can cause real harms. Therefore, recognition is a vital human need. But it has not always been like this. Taylor thinks there are two changes that have made recognition and identity inevitable for modern person. Firstly, a collapse of social hierarchies which used to be the basis for “honor”. Instead of honor we now have, the modern notion of dignity, which is “universalist and egalitarian”. Secondly, recognition has been modified and intensified by the new understanding of individual ideality that emerges in the late 18th century. Taylor renames this ideal as “the ideal of authenticity”. The need for recognition and identity modern concepts. Charles Taylor thinks that the demands of recognition of individual and collective identity depends on the modern ideals which is “egalitarian dignity” and “authenticity”. Recognition, Taylor notes, has come to mean two rather different politics. One form of politics which called “politics of universalism”, has come to emphasize the equal dignity of all citizens. Second, has come a “politics of difference” which emphasizes that everyone is owed recognition of the unique identity. However, they have a common root, this two politics are in conflict. Against the two forms of politics, Taylor defends a new one. In this paper will be evaluated how to contribute Charles Taylor’s opinions to the contemporary identity problem.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCharles Taylortr_TR
dc.subjectKimliktr_TR
dc.subjectTanınmatr_TR
dc.subjectOnurtr_TR
dc.subjectOtantikliktr_TR
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectRecognitionen_US
dc.subjectDignityen_US
dc.subjectAuthenticityen_US
dc.titleCharles Taylor’da kimlik ve siyaset ilişkisitr_TR
dc.title.alternativeThe relation of identity and politics in Charles Tayloren_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage21tr_TR
dc.identifier.issue31tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:2018 Sayı 31

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
2018_31_1.pdf464.66 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons