Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/13281
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorAygün, Ömer-
dc.date.accessioned2020-10-08T07:35:24Z-
dc.date.available2020-10-08T07:35:24Z-
dc.date.issued2018-03-13-
dc.identifier.citationAygün, Ö. (2018). "Yeni truva atı: Sophokles’in Kral Oidipous tragedyasında dilin rolü". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 30, 43-54.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/450528-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13281-
dc.description.abstractBu makalenin amacı, Sophokles’in Kral Oidipous tragedyasının ilk kez İÖ 5. yüzyılın ikinci yarısında sahnelendiği sırada nasıl algılandığını araştırmaktır. Bunun için Aristoteles’in İÖ 4. yüzyılda bu tragedya hakkındaki yargıları askıya alınıp Homeros metinlerindeki Oidipous figürü ile Sophokles’in tragedyasındaki Oidipous figürü karşılaştırılmakta ve bu karşılaştırmanın ışığında Sophokles’in Kral Oidipous tragedyasıyla İÖ 5. yüzyılın ikinci yarısında Atina’nın toplumsal ve entelektüel ortamında hangi tartışmaya katıldığı ve orada nasıl bir tutum takınmış olabileceği sorgulanmaktadır. Çalışmada varılan sonuç, Homeros’taki Oidipous anlatısının tersine, Kral Oidipous tragedyasında Sophokles’in olay örgüsünü kehanetlerin üzerine kurarak dildeki bulanıklıklardan yararlandığı ve bu yolla insan aklının ve dilinin sınırlılığını izleyicilerine temsil etmeye çalıştığıdır.tr_TR
dc.description.abstractThis paper investigates how Sophocles’ King Oedipus was perceived when it was first performed in the second half of the 5th century BC. To this end, we attempt at bracketing Aristotle’s views on tragedy dating from the 4th century; we compare the figure of Oedipus in Homeric texts with the figure of Oedipus in Sophocles’ tragedy; and then, in light of this comparison, we discuss what kind of debate Sophocles might be entering and what kind of criticism he might be addressing by means of his play to Athens’ social and intellectual atmosphere in the secondary half of the 5th century. The conclusion drawn in this paper is that, unlike the Homeric Oedipus, Sophocles exploits linguistic ambiguity by building the plot around the prophecies in his tragedy King Oedipus in order to illustrate the limitations of human reason and language in the eyes of his spectators.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTragedyatr_TR
dc.subjectSophoklestr_TR
dc.subjectAristotelestr_TR
dc.subjectOidipoustr_TR
dc.subjectAkıltr_TR
dc.subjectKehanettr_TR
dc.subjectDiltr_TR
dc.subjectTragedyen_US
dc.subjectSophoclesen_US
dc.subjectAristotleen_US
dc.subjectOedipusen_US
dc.subjectReasonen_US
dc.subjectProphecyen_US
dc.subjectLanguageen_US
dc.titleYeni truva atı: Sophokles’in Kral Oidipous tragedyasında dilin rolütr_TR
dc.title.alternativeThe new trojan horse: The role of language in Sophocles’ tragedy King Oedipusen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage43tr_TR
dc.identifier.endpage54tr_TR
dc.identifier.issue30tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:2018 Sayı 30

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
2018_30_4.pdf253.12 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons