Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13246
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHafız, Muharrem-
dc.date.accessioned2020-10-07T11:37:43Z-
dc.date.available2020-10-07T11:37:43Z-
dc.date.issued2017-07-28-
dc.identifier.citationHafız, M. (2017). "Anne ve felsefe: Bastırılmış dişilin felsefe tarihindeki içkin rolü üzerine". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 29, 173-180.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/348308-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13246-
dc.descriptionBu çalışma Khora ve Felsefe: Platon’un Üçüncü Türü ve Felsefe Tarihindeki Yorumları adlı çalışmamızdaki “Feminizm ve Khora” bölümünün kısmen gözden geçirilmiş ve kısaltılmış halidir.tr_TR
dc.description.abstractFelsefi metinlerde dişilin izlerini süren Fransız feminist düşünür Luce Irigaray, unutulmuş ve bastırılmış öteki öğe olarak annenin, Batı medeniyetinin kurumsal olarak düzenlenen tüm pratiklerde bir ön koşul olduğunu iddia eder. Çalışmalarında Platon’a ve onun kavramlarına gönderme yapan Irigaray, sistemin dışına atılmış olan dişilin, eril ve söz merkezli Batı metafiziğin yapısı içerisinde başından beri mevcut olduğu gerçeğini ifşa etmeye çalışır. Bu makalede Irigaray’ın Platon’un Devlet diyaloğundaki mağara benzetmesi, Şölen’deki Diotima (kadın) figürü ve Timaios’taki “khora” kavramına ilişkin yaptığı analizler üzerinden, dişil ve felsefe arasındaki ilişki ile dişilin felsefe tarihindeki bastırılmış/unutulmuş içkin rolü ele alınacaktır.tr_TR
dc.description.abstractThe French feminist philosopher Luce Irigaray, who trails the feminine traces in philosophical texts, suggests that the mother as the other ([m]other) forgotten and repressed element is precondition for all institutionally organized practices of Western civilization. Irigaray tries to disclosure the fact that the feminine that was thrown out of the system exists within the structure of masculine and logocentric Western metaphysics from the beginning. In this article, the relationship between the feminine and philosophy and the repressed and forgotten role of the feminine in the history of philosophy will be studied through Irigaray’s analysis about Plato’s cave allegory in the Republic, the feminine figure of Diotima (woman) in the Symposium and the concept of “khora” in the Timaeus.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLuce Irigaraytr_TR
dc.subjectAnnetr_TR
dc.subjectDişiltr_TR
dc.subjectPlatontr_TR
dc.subjectKhoratr_TR
dc.subjectMotheren_US
dc.subjectFeminineen_US
dc.subjectPlatotr_TR
dc.titleAnne ve felsefe: Bastırılmış dişilin felsefe tarihindeki içkin rolü üzerinetr_TR
dc.title.alternativeWoman and philosophy: On the repressed role of the feminine immanent in the history of philosophyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage173tr_TR
dc.identifier.endpage180tr_TR
dc.identifier.issue29tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2017 Sayı 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017_29_12.pdf187.91 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons