Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13238
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKoparan, Timur-
dc.date.accessioned2020-10-07T11:14:22Z-
dc.date.available2020-10-07T11:14:22Z-
dc.date.issued2019-12-02-
dc.identifier.citationKoparan, T. ve Yılmaz G.K. (2019). “Matemati̇k öğretmeni̇ adaylarının mobi̇l öğrenme i̇le desteklenen öğrenme ortamına yöneli̇k görüşleri̇”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 33(1), 109-128.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1055372-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13238-
dc.description.abstractBu araştırma ile mobil öğrenme ortamının ve öğretmen adaylarının mobil öğrenme ile desteklenen öğrenme ortamı hakkındaki görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, araştırmacılar tarafından bir mobil öğrenme ortamı oluşturulmuştur. Çalışma, 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde Batı Karadeniz Bölgesi’nde bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan toplam 44 matematik öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada görüş formu, mobil öğrenme tutum ölçeği ve Google Classroom paylaşımları veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Tutum ölçeğinden elde edilen veriler nicel olarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde öğretmen adaylarının ölçekten aldıkları puanların ortalamaları ve ortalamaların bulunduğu aralıklar temel alınmıştır. Bu aşamada madde ortalamaları hesaplanarak faktörler bazında sunulmuştur. Mobil öğrenme ortamına yönelik olarak elde edilen görüşler ise betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Google Classroom ortamındaki nesneler nitelik ve paylaşım açısından değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğretmen adayları mobil öğrenme ortamının derse yönelik olumlu tutumun geliştirilmesine, derse karşı motivasyonun arttırılmasına, öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen iletişiminin kolaylaştırılmasına katkıda bulunduğundan yararlı ve motive edici olduğunu belirtmişlerdir. Sonuç olarak da, öğretmen adaylarının oluşturulan mobil öğrenme ortamı hakkında olumlu görüşlere sahip olduğu açıklanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThis mixed-method study aimed to investigate prospective teachers’ opinions on a mobile learning environment designed by the researchers. The study was carried out with 44 prospective mathematics teachers in the spring semester of 2017-2018 academic year at a state university in the Western Black Sea region. The mobile learning attitude scale, opinion form, and Google Classroom shares were used as data collection tools. The data obtained from the attitude scale were analyzed quantitatively. Data analysis took as a basis the mean of the scores of the prospective teachers from the scale and the intervals where the means were found. Item means were calculated and presented as factors. The opinions about the mobile learning environment were analyzed with descriptive analysis method. Objects in the Google Classroom environment were evaluated in terms of quality and sharing. Prospective teachers indicated that the mobile learning environment was beneficial and motivating in that it contributed to improving the positive attitudes towards the lesson, increasing the motivation of the lesson, and facilitating student-student and student-teacher communication. Findings showed that the prospective teachers had positive views on the mobile learning environment that was designed in the current study.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectGoogle Classroomen_US
dc.subjectMatematik öğretmeni adayıtr_TR
dc.subjectMobil öğrenmetr_TR
dc.subjectÖğrenme ortamıtr_TR
dc.subjectProspective mathematics teachersen_US
dc.subjectMobile learningen_US
dc.subjectLearning environmenten_US
dc.titleMatemati̇k öğretmeni̇ adaylarının mobi̇l öğrenme i̇le desteklenen öğrenme ortamına yöneli̇k görüşleri̇tr_TR
dc.title.alternativeOpinions of pre-service mathematics teachers’ on the learning environment supported by mobile learningen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-8567-3639tr_TR
dc.identifier.startpage109tr_TR
dc.identifier.endpage128tr_TR
dc.identifier.volume33tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorYılmaz, Gül Kaleli-
dc.relation.collaborationYurt içitr_TR
Appears in Collections:2020 Cilt 33 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
33_1_5.pdf693.11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons