Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13164
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-10-06T06:30:52Z-
dc.date.available2020-10-06T06:30:52Z-
dc.date.issued2018-06-04-
dc.identifier.citationDemirci, Ş.A. (2018). “The place of six-hands piano literature in piano education in Turkey according to the opinions of piano educators”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 31(2), 731-751.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3416-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/613880-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13164-
dc.descriptionBu çalışma 7. ICEEPSY'de (The International International Eğitim ve Eğitim Psikolojisi Konferansı), 11-15 Ekim 2016, Rodos, Yunanistan ve özet bir kitapta yayınlanmıştır. (This study was presented as an oral presentation at the 7th ICEEPSY (The International Conference on Education and Educational Psychology), 11th to 15th October 2016, Rhodes, Greece and published in an abstract book.)tr_TR
dc.description.abstractSix-hands piano literature has several places in music education. It is thought that these pieces can be effective material for teaching piano and chamber music as well as for stage experience. ‘What is the place of six-hands piano literature in piano education in Turkey?’ as a research question was investigated. Six piano educators were interviewed with semi-structured questions, and the results were analysed with the N-Vivo 11 Qualitative Research Program. According to the answers the six piano educators and performers gave to the semi-structured interview questions, six-hands piano pieces are colourful, enjoyable piano literature for playing, and six-hands piano literature should be used in a more widespread manner by composing new pieces and by appearing in the piano and chamber music curriculum.en_US
dc.description.abstractAltı el piyano eserleri, piyano eğitimi, oda müziği eğitimi vermek ve sahne deneyimini öğretmek için iyi, etkili bir literatür olabileceği düşünülse bile altı el piyano müzik eğitiminde sınırlı bir yere sahiptir. Bu araştırmada ‘Türkiye'de altı el piyanonun yeri nedir?’ araştırma sorusu araştırılmıştır. Araştırmanın amacı, piyano eğitimi materyalleri geliştirmektir. Altı piyano eğitimcisinin yarı yapılandırılmış görüşme sorularına verdikleri cevaplar N-Vivo 11 nitel araştırma programı ile analiz edilmiştir. Altı el piyano eğitimcileri ve icracıları cevaplarına göre altı el piyano parçaları renkli, keyif verici piyano eserlerdir. Sonuçlara göre altı el piyano eserlerini yaygınlaştırmak için altı el için yeni eserler yazılması ve bu eserlerin piyano ve oda müziği müfredatında yer alması görüşleri ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.language.isoenen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPiano educationen_US
dc.subjectSix-hands pianoen_US
dc.subjectTurkish piano literatureen_US
dc.subjectChamber musicen_US
dc.subjectPiyano eğitimitr_TR
dc.subjectAltı el piyanotr_TR
dc.subjectTürk piyano literatürütr_TR
dc.subjectOda müziğitr_TR
dc.titleThe place of six-hands piano literature in piano education in Turkey according to the opinions of piano educatorsen_US
dc.title.alternativePiyano eğitimcilerinin görüşlerine göre Türkiye’de altı el piyano literatürünün piyano eğitimindeki yeritr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Müzik Eğitimi Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage731tr_TR
dc.identifier.endpage751tr_TR
dc.identifier.volume31tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorDemirci, Şirin Akbulut-
Appears in Collections:2018 Cilt 31 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31_2_12.pdf387.62 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons