Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13066
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaya, Büşra-
dc.date.accessioned2020-10-01T07:13:08Z-
dc.date.available2020-10-01T07:13:08Z-
dc.date.issued2018-05-06-
dc.identifier.citationKaya, B. ve Sadioğlu Ö. (2018). “2009 ve 2017 Hayat Bilgisi Öğretim Programlarının engellilere yönelik farkındalık oluşturması açısından incelenmesi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 31(1), 153-176.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3416-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/517793-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13066-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 2009-2017 Hayat Bilgisi Öğretim Programı kazanımlarının engellilere yönelik farkındalık oluşturması açısından incelenmesidir. Araştırma analitik araştırma modelidir. Araştırmanın dokümanlarını 2009 ve 2017 Hayat Bilgisi Öğretim Programı oluşturmaktadır. 2009 programı’nda engellilere yönelik farkındalık oluşturacak nitelikte 14 kazanım ve dört etkinlik, 2017 programı’nda ise altı kazanım yer almaktadır. Ancak bu kazanım ve etkinliklerin çoğu engellilere yönelik farkındalık oluşturmaya yönelik açık ve net ifadeler içermemektedir. 2009 programında yer alan beceri ve kişisel niteliklerde engelli bireylere yönelik farkındalık oluşturacak ifadelere rastlanmıştır. 2017 programında kişisel nitelikler adında bir başlık bulunmasa da söz konusu nitelikler değerler olarak ele alınkıştır. Hazırlanacak Hayat Bilgisi öğretim programlarında engellilere yönelik farkındalığı sağlayacak kazanımların ve etkinlik örneklerinin artırılmasının önemli olduğu düşünülmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of the study is to examine the acquisitions of the 2009-2017 Life Science Curriculum in terms of raising awareness in relation to the disabled. This research is a analytical research model. Data source of the research is the 2009 and 2017 Life Science Curriculum. The 2009 curriculum includes 14 acquisitions and four activities aiming at raising awareness in relation to the disabled and the 2017 curriculum includes six acquisitions. Contrary to this, the skills and personal qualities included in the 2009 curriculum included statements aiming at raising awareness in relation to the disabled. Although there is no title called "personal qualifications" in the 2017 curriculum, these qualifications are treated as values. It is thought that it is important to increase the gains and examples of activities that will provide awareness of disability in the Life Science Curriculum to be prepared.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectHayat Bilgisitr_TR
dc.subjectProgramtr_TR
dc.subjectEngellitr_TR
dc.subjectFarkındalıktr_TR
dc.subjectLife Scienceen_US
dc.subjectProgramtr_TR
dc.subjectDisabilityen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.title2009 ve 2017 Hayat Bilgisi Öğretim Programlarının engellilere yönelik farkındalık oluşturması açısından incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAn analysis on 2009 and 2017 Life Science Curriculum in terms of creating awareness towards disabilitiesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.startpage153tr_TR
dc.identifier.endpage176tr_TR
dc.identifier.volume31tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorSadioğlu, Ömür-
dc.relation.collaborationYurt içitr_TR
Appears in Collections:2018 Cilt 31 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31_1_6.pdf316.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons