Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13051
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİbrahimoğlu, Zafer-
dc.date.accessioned2020-10-01T05:54:57Z-
dc.date.available2020-10-01T05:54:57Z-
dc.date.issued2017-12-14-
dc.identifier.citationİbrahimoğlu, Z. (2017). “Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültür kavramına ve farklı kültürlere yaklaşımı”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 31(1), 119-152.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3416-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/517783-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13051-
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının kültür kavramını ne şekilde algıladıklarını ve farklı kültürlere nasıl yaklaştıklarını ortaya koymaktır. Çalışmada, nitel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat tekniğinin kullanıldığı araştırmanın katılımcı grubunu İstanbul’da bulunan bir üniversitenin Sosyal Bilgiler öğretmenliği lisans programı üçüncü sınıfında öğrenim görmekte olan sekiz öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler, içerik analizi basamakları takip edilerek analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulardan hareketle, katılımcıların kültür kavramını din ve dil kavramları temelinde anlamlandırdıkları ve farklı kültür tanımlarını da bu temelden hareketle gerçekleştirdikleri, bunun yanı sıra farklı kültürden öğrencilerini toplumsal adaptasyon amacıyla kültür aktarımı sürecine dâhil etmeleri gerektiğine inandıkları sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe main aim of this research is to reveal how social studies teacher candidates perceive the concept of culture and approach different cultures. Qualitative research methods and techniques were used in the study. The semistructured interview technique was used as a data collection tool. The participant group consists of eight students studying in a university social studies teacher education program in Istanbul. The data obtained in the research were analyzed by following the content analysis steps. From the findings of the study, the participants reached the conclusion that they understood the concept of culture based on the concepts of religion and language and that they made different cultural definitions with this basic movement, as well as believe that different cultural students should be included in the culture transfer process for social adaptation.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSosyal bilgilertr_TR
dc.subjectÖğretmen adayıtr_TR
dc.subjectKültürtr_TR
dc.subjectFarklı kültürlertr_TR
dc.subjectSocial studiesen_US
dc.subjectTeacher candidateen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectDifferent cultureen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültür kavramına ve farklı kültürlere yaklaşımıtr_TR
dc.title.alternativeSocial studies teacher candidates' approach to culture and different culturesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage119tr_TR
dc.identifier.endpage152tr_TR
dc.identifier.volume31tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
Appears in Collections:2018 Cilt 31 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31_1_5.pdf455.79 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons