Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12785
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzçoban, Ertan-
dc.date.accessioned2020-09-21T08:02:01Z-
dc.date.available2020-09-21T08:02:01Z-
dc.date.issued2020-04-21-
dc.identifier.citationAdamış, E. ve Özçoban, E. (2020). "Kış turizminin dijital medya haberlerinde temsili: Uludağ kayak merkezi üzerine bir söylem analizi". International Journal of Social Inquiry, 13(1),1-26tr_TR
dc.identifier.issn1307-8364-
dc.identifier.issn1307-9999-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1130192-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12785-
dc.description.abstractAlternatif turizm türlerinden birisi olan kış turizmi ülkesel ve küresel ölçekte, pazar payını artıran önemli turizm çeşitleri arasındadır. Kayak sporunun turizm pazarlamasıyla entegre olmuş dinamikleri yerel, bölgesel ve ülkesel kalkınmanın önemli bir aracı haline gelmiş, her yıl milyonlarca kayak severin farklı coğrafyalardaki turizm hareketliliği, kayak elverişli ülkeler için, cazibe ve çekim sahası yaratma yarışını hızlandırmıştır. Ülkelerin sahip olduğu kış turizmi destinasyonlarının iç rekabet ve toplum nezdindeki algı ve temsilini yöneten basın ve medya kuruluşları kış turizmi faaliyetinin önemli sacayaklarından birini oluşturmaktadır. Bu açıdan değerlendirildiğinde, Türkiye’nin kış turizmi tarihi açısından en önemli kayak merkezlerinden olan Uludağ’ın medya ve basın kuruluşlarındaki görünürlüğü ve temsili bu çalışmanın amacını oluşturmuştur. Bu amaç doğrultusunda, geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm süreci de göz önünde bulundurularak 15.01.2019- 15.01.2020 tarih aralığında Uludağ Kayak Merkezi ile ilgili dijital basında çıkan 70 haber, araştırma soruları ışığında oluşturulan 5 parametre altında Nvivo analiz programı aracılığıyla incelemeye tabi tutulmuştur. Nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseninin kullanıldığı araştırmada, Uludağ’ın çekicilik ve popülerlik algısının medyada da karşılık bulduğu ve bu kavramlar altında tanıtıldığı, yer alan haberlerin içerik sağlayıcılarının toplam 3 haber ajansından oluştuğu belirlenmiştir. Ayrıca, Uludağ’ın yılın ilk ve son çeyreğinde yoğun olarak haber yapıldığı ve medya açısından hâlihazırda sadece bir kış turizmi destinasyonu olarak görülmekten öteye gidemediği sonuçlarına ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractAs one of the alternative tourism types, winter tourism is among the remarkable ones increasing market share in both national and global scale. Integrated with tourism marketing, the dynamics of ski sport have become an important tool for local, regional, and national development. Every year, tourism movement of millions of ski lovers in different places has accelerated the competition of creating attractions by mountainous and convenient countries for skiing. Internal competition, societal perception and representation of winter tourism destinations in countries have been fulfilled by press and media which are positioned as one of the corner angles of winter tourism activities. From this point of view, media and press related visibility and representation of Uludağ, which is one of the most remarkable ski centers in terms of winter tourism history, has therefore constituted the purpose of the present study. Accordingly, by considering the transformation process of traditional media into digital media, 70 news that appeared in digital media between 15.01.2019-15.01.2020 concerning Uludağ Ski Center was examined under 5 parameters via Nvivo software program. Qualitative research method was used in the study and the results revealed that perceptions of attractiveness and popularity of Uludağ gained ground in media and it was promoted under those concepts and that content providers of reported news included 3 news agencies. In addition, it was found out that Uludağ appeared in the news mostly in the first and last quarters of the year, which means unfortunately it could not go beyond being seen only as a winter tourism destination from the viewpoint of mediaen_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKış turizmitr_TR
dc.subjectAlternatif turizmtr_TR
dc.subjectDijital medyatr_TR
dc.subjectİletişimtr_TR
dc.subjectUludağtr_TR
dc.subjectWinter tourismen_US
dc.subjectAlternative tourismen_US
dc.subjectDigital mediaen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.titleKış turizminin dijital medya haberlerinde temsili: Uludağ kayak merkezi üzerine bir söylem analizitr_TR
dc.title.alternativeRepresentation of winter tourism in digital media news: a discourse analysis on Uludağ ski centeren_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi / Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu.tr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage26tr_TR
dc.identifier.volume13tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalBursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / International Journal of Social Inquirytr_TR
dc.contributor.buuauthorAdamış, Emel-
dc.relation.collaborationYurt içitr_TR
Appears in Collections:2020 Cilt 13 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13_1_1.pdf872.37 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons