Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12777
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaradoğan, Ümit-
dc.contributor.authorÇevikbilen, Gökhan-
dc.contributor.authorTeymür, Berrak-
dc.date.accessioned2020-09-21T07:02:54Z-
dc.date.available2020-09-21T07:02:54Z-
dc.date.issued2020-05-23-
dc.identifier.citationKaradoğan, Ü. vd. (2020). "Deniz dibi tarama malzemelerinin yol dolgusu olarak kullanımı". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 25(2), 1059-1070.tr_TR
dc.identifier.issn2148-4147-
dc.identifier.issn2148-4155-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1264968-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12777-
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye’de gerçekleştirilen deniz tabanı tarama faaliyetlerinden elde edilen malzemelerin karayollarında dolgu malzemesi olarak kullanılabileceği gösterilmektedir. Ülkemizi çevreleyen denizlerden seçilen 8 adet liman bölgesinden alınan deniz dibi tarama malzemelerinin (DTM) endeks ve mühendislik özellikleri bulunmuştur. Malzemelerin granülometri eğrileri ve Atterberg kıvam limitleri belirlenmiştir. Yol dolgu malzemesi olarak kullanımlarına yönelik olarak Standart Proktor deneyi ve aynı sıkıştırma enerjisi ile hazırlanan her numune üzerinde yaş CBR deneyi yapılmıştır. Bulunan parametreler ışığında, deniz dibi tarama malzemelerinin Karayolları Teknik Şartnamesinde verilen limit değerlere göre dolgu malzemesi olarak uygunlukları belirlenmiştir. Mukavemet deneyleri ile kayma mukavemet parametreleri de belirlenen sıkıştırılmış malzemelerin dolgu olarak inşa edilebilirlikleri Karayolu dolgularında genellikle uygulanan yüksekliğe bağlı şev eğimleri için PLAXIS ve Geostudio programı kullanılarak kontrol edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, it has been shown that marine dredged materials (DM), obtained from sea floor screening activities in Turkey, can be used as fill materials on highways. Index and engineering properties of the bottom dredged materials were found. Grain size distribution and plasticity of the materials were determined. Standard Proctor tests were performed to determine the values of maximum dry unit weight and optimum water content to assess the usage of the material as a road fill. The results of the swelling potentials and CBR tests of the samples prepared by compaction in standard Proctor energy were found. In the light of this data, dredged materials are assessed according to the criteria given in Technical Specifications of Republic of Turkey General Directorate of Highways to determine their suitability as a road fill. The shear strength parameters of the materials determined by strength tests were used in PLAXIS and Geostudio programs to determine whether the slope of the fill was safe when the dredged materials were used.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDeniz dibi tarama malzemesitr_TR
dc.subjectKarayolu dolgusutr_TR
dc.subjectPLAXISen_US
dc.subjectGeostudioen_US
dc.subjectMarine dredged materialsen_US
dc.subjectFill material on highwaysen_US
dc.titleDeniz dibi tarama malzemelerinin yol dolgusu olarak kullanımıtr_TR
dc.title.alternativeUse of dredge materials as road embankmenten_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.tubitak111G036tr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage1059tr_TR
dc.identifier.endpage1070tr_TR
dc.identifier.volume25tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineeringtr_TR
Appears in Collections:2020 Cilt 25 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25_2_28.pdf1.32 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons