Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12610
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇakmak, Mehmet Ekrem-
dc.contributor.authorTaylan, Çağkan-
dc.date.accessioned2020-09-10T06:05:16Z-
dc.date.available2020-09-10T06:05:16Z-
dc.date.issued2019-08-02-
dc.identifier.citationÇakmak, M. E. ve Taylan, Ç. (2019). "A discovery-based case study to teach the concepts of computational simulation and measurement uncertainty in heat transfer". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 24(2), 537-550.tr_TR
dc.identifier.issn2148-4147-
dc.identifier.issn2148-4155-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/819672-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12610-
dc.description.abstractThe present study was used to teach undergraduate students the concepts of computational simulation and measurement uncertainty via discovery based learning. The study included experimentaltheoretical-numerical examination of heat conduction along a cylindrical rod. Because it is a well-known fact that dealing with systems having complex theoretical background distracts students‟ attention, an easy to be comprehended experimental system had intentionally chosen to allow the students mainly focus on the computational simulations and measurement uncertainty. Students were requested to compare the results obtained at each step and to figure out the possible causes of discrepancies among the results if there was any. The steps were repeated several times until the students satisfied with the results.en_US
dc.description.abstractBu makalede lisans öğrencilerine bilgisayar destekli simülasyon ve ölçüm belirsizliği kavramlarını proje tabanlı öğrenme usulü ile öğretebilmek için kullanılan bir çalışma anlatılmıştır. Çalışma silindirik bir çubuk üzerindeki iletimsel ısı transferinin deneysel, teorik, numerik incelenmesini içermektedir. Öğrencilerin karmaşık teorik altyapıya sahip sistemlerle ilgilenmelerinin dikkatlerini dağıtacağı iyi bilinen bir gerçek olduğu için teorik altyapısı rahatlıkla anlaşılabilecek deneysel bir sistem kasıtlı olarak seçilmiştir ki bu sayede öğrencilerin dikkatlerinin bilgisayar destekli simülasyonlar ve ölçüm belirsizliği konuları üzerine yoğunlaşmaları hedeflenmiştir. Öğrencilerden her bir adımda elde ettikleri sonuçları bir diğeri ile karşılaştırmaları istenmiş ve varsa birbirleri arasındaki sapmaların muhtemel sebeplerini ortaya çıkarmaları beklenmiştir. Her bir adımın öğrenciler sonuçlardan tatmin oluncaya kadar tekrarlanması sağlanmıştır.tr_TR
dc.description.sponsorshipUniversity of Yalovaen
dc.language.isoenen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectConceptual modelen_US
dc.subjectUncertainty propagationen_US
dc.subjectSimulation-based engineeringen_US
dc.subjectKavramsal modeltr_TR
dc.subjectBelirsizliğin yayılmasıtr_TR
dc.subjectSimülasyon tabanlı mühendisliktr_TR
dc.titleA discovery-based case study to teach the concepts of computational simulation and measurement uncertainty in heat transferen_US
dc.title.alternativeIsı transferinde bilgisayar destekli simülasyon ve ölçüm belirsizliği mefhumlarının keşif tabanlı örnek vaka aracılığı ile öğretilmesitr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage537tr_TR
dc.identifier.endpage550tr_TR
dc.identifier.volume24tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineeringtr_TR
Appears in Collections:2019 Cilt 24 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24_2_38.pdf1.05 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons