Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12539
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEdiz, Barış-
dc.contributor.authorAy, Erhan-
dc.contributor.authorÇal, Taner-
dc.date.accessioned2020-09-04T06:39:35Z-
dc.date.available2020-09-04T06:39:35Z-
dc.date.issued2018-11-23-
dc.identifier.citationEdiz, B. vd. (2019). "Bir binek araç gündüz farına şok testlerinin uygulanması ve sonlu elemanlar metodu ile doğrulama çalışmaları". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 24(1), 1-12.tr_TR
dc.identifier.issn2148-4147-
dc.identifier.issn2148-4155-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/660490-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12539-
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, bir binek araç gündüz farının Modal Parametreleri Güncellenmiş Sonlu Elemanlar Modelini (MPGSEM) ve şok testlerinden ölçülen ivme sinyallerini kullanarak sonlu eleman analizini yapmak ve elde edilen sonuçları testlerden ölçülen gerilme ve birim uzama değerleri ile karşılaştırmaktır. Diğer bir amaç ise zamana bağlı analiz sonuçları ile doğrusal bir analiz tipi olan Cevap Spektrumu (CS) analiz sonuçlarının ve analiz sürelerinin karşılaştırılmasıdır. Çalışmada bir gündüz farına SAE J577 test metodu ile mekanik şok testi ve 30 g genliğinde yarım sinüs şok testleri uygulanmıştır. İvme ölçerler ile bağlantı noktaları üzerinden ivme sinyalleri ve bağlantı braketleri üzerine bağlanan birim uzama ölçerler ile birim uzama sinyalleri ölçülmüştür. Ölçülen ivme sinyalleri MPGSEM bağlantı noktaları üzerinden gündüz farına uygulanmış ve zamana bağlı analiz yapılmıştır. Analiz sonucunda birim uzama ölçer bağlanan nokta üzerinden birim uzama sonuçları alınmış ve test sonucu ölçülen değerler ile karşılaştırma yapılmıştır. İvme sinyalleri üzerinden şok cevabı ivme spektrumları hesaplanmış ve CS analizi sırasında bağlantı noktalarında yük girdisi olarak kullanılmıştır. CS analiz sonuçları ve çözüm süresi, zamana bağlı analiz sonuçları ve çözüm süresi ile karşılaştırılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractMain aim of this study is to perform Finite Element Analysis (FEA) on a car Daytime Running Light (DRL) with validated system modal parameters (like damping ratio) and with measured acceleration signals during shock tests. As a result, calculated stress and strain values could be closer to real values. In addition, results and calculation time for transient analysis and Response Spectrum (RS) analysis are compared. Outcome of this comparison is to evaluate feasibility of RS calculation during design stage. In this study, SAE J577 shock and 6ms duration 30g amplitude half sine shock tests have been applied on DRL. During tests; acceleration and strain measurements have been performed. Measured acceleration signals have been applied on updated FEA model as load inputs and transient FEA has been performed. Strain results of FEA and measured strain signals during test have been compared. RS calculations have been done from measured accelerations and RS analysis has been performed. Results and calculation time of transient analysis and RS analysis have been compared.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectOtomotiv aydınlatmatr_TR
dc.subjectBinek araç gündüz farıtr_TR
dc.subjectŞoktr_TR
dc.subjectCevap spektrumutr_TR
dc.subjectSAE J577 şok testitr_TR
dc.subjectYarım sinüs şok testitr_TR
dc.subjectAutomotive lightingen_US
dc.subjectCar daytime running lighten_US
dc.subjectShocken_US
dc.subjectResponse spectrumen_US
dc.subjectSAE J577 shock testen_US
dc.subjectHalf sine shock testen_US
dc.titleBir binek araç gündüz farına şok testlerinin uygulanması ve sonlu elemanlar metodu ile doğrulama çalışmalarıtr_TR
dc.title.alternativeShock tests on car daytime running light and FEA validation studyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Mühendislik Fakültesi/Makine Mühendisliği Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage12tr_TR
dc.identifier.volume24tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineeringtr_TR
dc.contributor.buuauthorÇetin, Sevda Telli-
dc.relation.collaborationYurt içi.tr_TR
Appears in Collections:2019 Cilt 24 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24_1_1.pdf1.68 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons