Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12433
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaplan, Abdullah-
dc.contributor.authorAltaylı, Duygu-
dc.contributor.authorÖztürk, Mesut-
dc.date.accessioned2020-08-26T12:27:24Z-
dc.date.available2020-08-26T12:27:24Z-
dc.date.issued2014-02-11-
dc.identifier.citationKaplan, A. vd. (2014). “Kareköklü sayılarda karşılaşılan kavram yanılgılarının kavram karikatürü kullanılarak giderilmesi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 27(1), 85-102.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153520-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12433-
dc.description.abstractBu çalışma, İlköğretim 8. Sınıf kareköklü sayılar konusundaki kavram yanılgılarını tespit edip, kavram yanılgılarını gidermede kavram karikatürüyle, geleneksel öğretimi karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu 2011- 2012 eğitim öğretim yılında Ağrı ili Merkez ilçesinde sekizinci sınıfa devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmaya (N=53) öğrenci katılmıştır. Bu çalışma deneysel bir çalışma olup, deney grubuna kavram yanılgılarının giderilmesi amacıyla kavram karikatürü uygulanırken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, kavram karikatürü ve geleneksel öğretimin kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğu görülmüştür. Geleneksel öğretim sadece kareköklü sayıları karşılaştırmada olumlu yönde değişime yol açarken, kavram karikatürü tüm kazanımlarda olumlu etki oluşturmuştur. Bunun yanı sıra kavram karikatürü ve geleneksel öğretimin karşılaştırıldığında kavram karikatürünün daha etkili olduğu belirlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThis study has been made in order to determine the misconceptions about root numbers at 8th grade in Primary School and to compare concept cartoons with traditional teaching in removing the misconceptions. Working group consists of the students attending to 8th grade in central district of Ağrı province in 2011-2012 academic years. (N=53) students took part in the study. This study is been an experimental studies, while concept cartoons were used in experiment group in order to remove misconceptions, traditional teaching method was used in control group. As a result of the study, it has been seen that concept cartoons and traditional teaching are effective in removing misconceptions. While traditional teaching caused a change positively only in comparing only root numbers, concept cartoons created positive effect in all times. In addition to this, it has been determined that concept cartoons are more effective in comparing concept cartoons and traditional teaching.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKavram karikatürütr_TR
dc.subjectKavram yanılgısıtr_TR
dc.subjectMatematik öğretimitr_TR
dc.subjectKareköklü sayılartr_TR
dc.subjectConcept cartoonsen_US
dc.subjectMisconceptionen_US
dc.subjectMathematics teachingen_US
dc.subjectRoot numbersen_US
dc.titleKareköklü sayılarda karşılaşılan kavram yanılgılarının kavram karikatürü kullanılarak giderilmesitr_TR
dc.title.alternativeRemoving the misconceptions met in root numbers by concept cartoonsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage85tr_TR
dc.identifier.endpage102tr_TR
dc.identifier.volume27tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
Appears in Collections:2014 Cilt 27 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
27_1_5.pdf1.23 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons