Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTaş, Murat-
dc.date.accessioned2020-08-26T07:19:20Z-
dc.date.available2020-08-26T07:19:20Z-
dc.date.issued2014-01-02-
dc.identifier.citationTaş, M. (2014). “Karikatür destekli fen öğretimine ilişkin bir araştırma: İlköğretim 6. sınıf yaşamımızdaki elektrik ünitesi örneği”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 26(2), 473-500.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153513-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12427-
dc.description.abstractBu araştırma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde karikatür destekli fen öğretiminin ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin akademik başarı ve bilginin kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. İkinci bölümde ise karikatür desteli fen eğitimi ile ilgili olarak öğrencilerin görüşleri incelenmiştir. Çalışma ilköğretim altıncı sınıf düzeyinde 21’i uygulama, 20’si kontrol grubu olmak üzere toplam 41 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney gurubunda bulunan öğrenciler, yaşamımızdaki elektrik ünitesini yapılandırmacı yaklaşımın 7E öğrenme modeli temel alınarak karikatürlerle birlikte işlerken, kontrol grubu öğrencileri bu süreci geleneksel öğretim yöntemi ile tamamlamışlardır. Her iki gruba uygulanan Yaşamımızdaki Elektrik Başarı Testi ve kalıcılık testi sonunda uygulama grubu öğrencilerinin kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda karikatür destekli fen öğretiminin öğrencilerin fen ile ilgili anlam kurmada etkili olduğu, kalıcılığı sağladığı, öğrenilen bilgilerin tekrarını kolaylaştırdığı ve derse katılımı arttırdığı belirlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThis study has two parts. The first part is the effects of cartoons on the academic achiecement & retention of knowledge on the primary education students. In the second one, students’ perspectives on the cartoon science education is examined. The participants formed as 20 students in control group and 21 students in experiment group, in a total of 41 students. The experiment group examined the electricity in our lives unit with the cartoons and the pedagogy of 7E model in constructivist approach. Control group carried out their traditional education in the previous years. At the end of standardized tests and retention test about the electricty in our lives subject, it is observed that experiment group is more successfull than the control group based on these tests. In addition, semi-structured interviews are conducted and it is concluded that cartoons assist the retention of knowledge, the repetition of knowledge, increasing the participation level of the students and making relations easier with science education concepts.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectGeleneksel öğretimtr_TR
dc.subjectKarikatür tekniğitr_TR
dc.subjectYaşamımızdaki elektriktr_TR
dc.subjectTraditional teachingen_US
dc.subjectCartoonen_US
dc.subjectElectricity in our livesen_US
dc.titleKarikatür destekli fen öğretimine ilişkin bir araştırma: İlköğretim 6. sınıf yaşamımızdaki elektrik ünitesi örneğitr_TR
dc.title.alternativeA research on science teaching aided cartoons: Is an example lives of electrical unit primary 6th classen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage473tr_TR
dc.identifier.endpage500tr_TR
dc.identifier.volume26tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
Appears in Collections:2013 Cilt 26 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26_2_9.pdf493.43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons