Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12417
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-08-25T07:46:02Z-
dc.date.available2020-08-25T07:46:02Z-
dc.date.issued2013-05-02-
dc.identifier.citationUzun, A. vd. (2013). “Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Uludağ Üniversitesi örneği”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 26(1), 295-319.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153504-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12417-
dc.description.abstractÖğretim uygulamaları öğrenci özelliklerini dikkate almak durumundadır. Öğrenme stilleri bu öğrenci özelliklerden sadece biridir. Bu çalışma öğretmen adaylarının öğrenme stillerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmaya Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören ve 2011 bahar yarıyılında Bilgisayar II dersini alan 909 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada veri toplamak amacıyla, Felder ve Soloman Öğrenme Stilleri İndeksi’nin Türkçe’ye uyarlanmış formu kullanılmıştır. Katılımcıların dersin final sınavından aldıkları puanlar ders başarısı verisi olarak kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde frekans ve yüzde hesaplamaları ile ortanca, Kolmogorov-Smirnov, Ki-Kare ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır. Araştırma sonunda kız ve erkek öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin anlamlı düzeyde farklılık göstermediği, bilgisayar dersi için kızların erkeklerden daha başarılı olduğu, farklı bölümlerdeki öğrencilerin öğrenme tercihleri arasında bir fark bulunmadığı ve öğrenme stillerinin öğretmen adaylarının bilgisayar dersi başarılarını tahmin etmede güçlü bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractInstruction practices have to take students’ characteristics into consideration. Learning styles are just one of them. The purpose of this study is first to identify the learning styles of teacher candidates and later to determine and to investigate the relationship between their learning styles, course achievement and gender based on the departments. 909 teacher candidates at Uludag University participated in the study in Spring, 2011. The data collection tool used in this study was Turkish form of Felder and Soloman Index of Learning Style. Participants’ final exam scores were used as their achievement scores. Frequency and percentage analysis, median, Kolmogorov-Smirnov, Chi-Square and Mann-Whitney U tests were used to analyze the data. At the end of the study, it was concluded that there is no significant difference between male and female candidates with regards to their learning styles. Besides, females are more successful than males and there is no significant difference between teacher candidates from different departments on their learning preferences. Likewise, learning styles do not have a significant impact in predicting their computer course achievement.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectÖğrenme stilitr_TR
dc.subjectFelder ve Soloman Öğrenme Stilleri İndeksitr_TR
dc.subjectBilgisayar dersitr_TR
dc.subjectÖğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectLearning styleen_US
dc.subjectFelder and Soloman Index of Learning Stylesen_US
dc.subjectComputer literacy courseen_US
dc.subjectTeacher candidatesen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Uludağ Üniversitesi örneğitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of learning styles of teacher candidates according to some variables: The case of Uludag Universityen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage295tr_TR
dc.identifier.endpage319tr_TR
dc.identifier.volume26tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorUzun, Adem-
dc.contributor.buuauthorŞentürk, Aysan-
dc.contributor.buuauthorYılmaz, Nuray Parlak-
dc.contributor.buuauthorGöktalay, Şehnaz Baltacı-
dc.contributor.buuauthorŞengel, Erhan-
dc.contributor.buuauthorÖncü, Semiral-
dc.contributor.buuauthorErses, Neşe-
dc.contributor.buuauthorBalay, Mustafa-
Appears in Collections:2013 Cilt 26 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26_1_15.pdf349.66 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons