Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12397
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇengelci, Tuba-
dc.date.accessioned2020-08-24T06:49:54Z-
dc.date.available2020-08-24T06:49:54Z-
dc.date.issued2012-04-01-
dc.identifier.citationÇengelci, T. (2012). “Sosyal bilgiler öğretim programında somut olmayan kültürel mirasın yeri”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 25(1), 185-203.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153468-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12397-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 4, 5, 6 ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında somut olmayan kültürel mirasa ilişkin kazanım ve etkinlik örneklerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu doğrultuda programlarda yer alan kazanımlar ve etkinlik örneklerinde somut olmayan kültürel miras alanları ile ilgili öğeler (sözlü gelenekler ve anlatımlar; gösteri sanatları; toplumsal uygulamalar, ritüeller ve şölenler; el sanatları geleneği) incelenmiştir. Araştırma sonucunda somut olmayan kültürel mirasa ilişkin en fazla kazanım ve etkinlik örneğinin 7. sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer aldığı belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca somut olmayan kültürel mirasa ilişkin kazanım ve etkinlik örneklerinin en fazla Kültür ve Miras öğrenme alanında, daha sonra Küresel Bağlantılar ile İnsanlar, Yerler ve Çevreler öğrenme alanında yoğunlaştığı görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractThe present study aimed at examining attainments and activity samples of the 4th, 5th, 6th, and 7th grade Social Studies Education Programs regarding intangible cultural heritage. Document analysis based on qualitative research method was used in the study. In this context, attainments and activity samples were examined in terms of intangible cultural heritage components such as oral traditions and expressions, performing arts, social practices, rituals and feasts, crafts tradition. At the end of the study, it was found out that 7th grade Social Studies Teaching Program has the highest number of acquirements and activity samples regarding developing intangible cultural heritage awareness. Additionally, “Culture and Heritage” learning area had the highest ratio of attainments and activity samples. It was seen that, the second and third learning areas are “Global Connections”, and “People, Places, and Environments” which include the highest number of attainments and activity samples.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSosyal bilgilertr_TR
dc.subjectSomut olmayan kültürel mirastr_TR
dc.subjectSocial studiesen_US
dc.subjectIntangible cultural heritageen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretim programında somut olmayan kültürel mirasın yeritr_TR
dc.title.alternativePlace of intangible cultural heritage in social studies education programen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage185tr_TR
dc.identifier.endpage203tr_TR
dc.identifier.volume25tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
Appears in Collections:2012 Cilt 25 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25_1_12.pdf260.45 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons