Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/12384
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ceylan, Remziye | - |
dc.contributor.author | Bıçakçı, Müdriye Yıldız | - |
dc.contributor.author | Aral, Neriman | - |
dc.date.accessioned | 2020-08-21T06:55:04Z | - |
dc.date.available | 2020-08-21T06:55:04Z | - |
dc.date.issued | 2012-04-01 | - |
dc.identifier.citation | Ceylan, R. (2012). “Çocukların benlik kavramlarında televizyon seyretme süresi ve seyredilen programların etkisinin incelenmesi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 25(1), 25-33. | tr_TR |
dc.identifier.issn | 2667-6788 | - |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153458 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/12384 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırma ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıfa devam eden çocukların benlik kavramlarında televizyon seyretme süresinin ve seyredilen programların etkili olup olmadığının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Kırşehir il merkezinde bulunan tesadüfi örnekleme ile seçilen üç ilköğretim okulluna devam eden, araştırmaya gönüllü katılan toplam 331 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada çocukların demografik özelliklerini ve televizyon seyretme süreleri ile seyrettikleri programları belirlemek amacıyla “Çocuk Bilgi Formu” ve benlik düzeylerini belirlemek için ise “Piers- Haris Çocuklar İçin Benlik Kavramı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların benlik kavramlarında televizyon seyretme süresinin ve seyredilen program türünün etkili olmadığı saptanmıştır (p>0,005). | tr_TR |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to determine if time spent watching television, and types of the television programs watched have effects on the level of self-concept of the fourth and fifth grade primary school children, or not. Research conducted on the sample of 331 children who participated in the research voluntarily and attends on three arbitrarily chosen primary schools that are located in Kırşehir city center. In order to determine the demographic characteristics, time spent watching television and type of the television program watched “Children Data Form” and in order to determine children’s self-concept level “Piers-Harris Children’s Self-Concept Scale” were used. At the end of the research, it has been concluded that there is not any effect of time spent watching television and type of the television program watched on children’s level of self-concept (p>0,005). | en_US |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Atıf 4.0 Uluslararası | tr_TR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Çocuk | tr_TR |
dc.subject | Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Benlik kavramı | tr_TR |
dc.subject | Child | tr_TR |
dc.subject | Television | tr_TR |
dc.subject | Self-concept | en_US |
dc.title | Çocukların benlik kavramlarında televizyon seyretme süresi ve seyredilen programların etkisinin incelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | An analysis on the effects of time spent watching television and types of the tv programs on the children’s level of self-concept | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 25 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 33 | tr_TR |
dc.identifier.volume | 25 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 1 | tr_TR |
dc.relation.journal | Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education | tr_TR |
Appears in Collections: | 2012 Cilt 25 Sayı 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
25_1_2.pdf | 198.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License