Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12376
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzmenteş, Sabahat-
dc.contributor.authorTaşkın, Gaye Selin-
dc.date.accessioned2020-08-20T12:10:44Z-
dc.date.available2020-08-20T12:10:44Z-
dc.date.issued2011-08-01-
dc.identifier.citationÖzmenteş, S. ve Taşkın G.S. (2011). “Çalgı öğretmenlerinin çalgı eğitimi yaklaşımlarının karşılaştırılması: Antalya İlinde nitel bir çalışma”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 24(2), 451-465.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153450-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12376-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Antalya ilinde çeşitli çalgı branşlarında görev yapan çalgı öğretmenlerinin çalgı eğitiminin ders planlama, öğretim yöntemleri, öğrenci özellikleri ve ölçme-değerlendirme alanları ile ilgili görüşlerini belirlemek, çalgı eğitimcilerinin çalgı eğitimine olan yaklaşımlarındaki benzer ve farklı yönleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmada 17 çalgı öğretmeni ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, çalgı eğitimcileri ders planlamada öğrenci seviyesini dikkate aldıklarını belirtmişler, derslerini planlamanın yararlarını ise zamanı verimli kullanma ve hedeflere ulaşmada kolaylık sağlama olarak belirlemişlerdir. Çalgı eğitiminde kullandıkları öğretim yöntemlerini anlatım, örnekleme, uygulama, tümevarım ve tümdengelim olarak ifade etmişlerdir. Çalgı öğretmenleri çalgı eğitiminde ölçme ve değerlendirme konusunda ise öğrencinin dönem içindeki durumunu göz önünde bulundurduklarını ve öğrenci seviyesinin var olan müfredata uygunluğunu dikkate aldıklarını vurgulamışlardır.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the views of instrument teachers in Antalya about teaching methods, student characteristics, measure&evaluation and to expose the similarities and discrapencies in their approaches in instrument education. Interviews were made with 17 instrument teachers. The results indicated that instrument teachers consider student level while planning their lessons and found planning beneficial to use the time effective to achieve lesson goals easily. Teachers told that their teaching methods were expression, giving examples, implementation, induction and deduction. They also emphasized that while evaluating the students, they consider their attitudes and the balance between student level and curriculum.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectÇalgı eğitimitr_TR
dc.subjectÖğretim yöntemleritr_TR
dc.subjectÖlçme değerlendirmetr_TR
dc.subjectInstrument educationen_US
dc.subjectTeaching methodsen_US
dc.subjectMeasure and evaluationen_US
dc.titleÇalgı öğretmenlerinin çalgı eğitimi yaklaşımlarının karşılaştırılması: Antalya İlinde nitel bir çalışmatr_TR
dc.title.alternativeThe comparison of instrument teachers’ teaching aproaches: A qualitative study in Antalyaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage451tr_TR
dc.identifier.endpage465tr_TR
dc.identifier.volume24tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
Appears in Collections:2011 Cilt 24 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24_2_9.pdf329.58 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons