Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/12354
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorÇankaya, İbrahim-
dc.date.accessioned2020-08-20T06:55:01Z-
dc.date.available2020-08-20T06:55:01Z-
dc.date.issued2011-04-01-
dc.identifier2667-6788-
dc.identifier.citationÇankaya, İ. (2011). “İlköğretimde akran zorbalığı”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 24(1), 81-92.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153431-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12354-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim sekizinci sınıfa devam eden öğrencilerin akranlarından gördükleri zorba davranışları tespit etmektir. Araştırmanın çalışma evrenini 2009-2010 eğitim-öğretim döneminde Elazığ İli Merkez İlköğretim Okullarında öğrenim gören sekizinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi; çalışma evreninde yer alan 97 ilköğretim okulu arasından tesadüfi olarak seçilen toplam 15 ilköğretim okulu içerisinde yer alan 404 öğrenciden oluşmaktadır. Bu öğrencilerden toplanan verilerden 201 tanesi değerlendirilmeye alınmıştır. Öğrencilerin en çok karşılaştıkları zorba davranışların sözlü ve fiziksel zorba davranışlar olduğu tespit edilmiştir. Erkek öğrencilerin kızlara göre daha fazla zorba davranışlara maruz kaldıkları saptanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the types of bullying encountered by primary school 8th graders. Its population consists of 8th graders attending the primary schools located in the province of Elazığ during the term of 2009-2010 school year. The sample consisted of 404 students selected randomly from a total of 15 primary schools, which were also selected randomly from among the 97 schools in the study population. A total of 201 questionnaires which were returned by these students were analyzed. The most common types of bullying behaviors encountered by students were verbal and physical bullying. Boys students more exposed to peer bullying than girls students.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectZorbalıktr_TR
dc.subjectAkran zorbalığıtr_TR
dc.subjectZorbalık tipleritr_TR
dc.subjectBullyingen_US
dc.subjectPeer bullyingen_US
dc.subjectTypes of bullyingen_US
dc.titleİlköğretimde akran zorbalığıtr_TR
dc.title.alternativePeer bullying in primary educationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage81tr_TR
dc.identifier.endpage92tr_TR
dc.identifier.volume24tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:2011 Cilt 24 Sayı 1

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
24_1_5.pdf350.83 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons