Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12306
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorModiri, Işıl Güneş-
dc.date.accessioned2020-08-18T09:04:40Z-
dc.date.available2020-08-18T09:04:40Z-
dc.date.issued2010-08-01-
dc.identifier.citationModiri, I.G. (2010). “Okul öncesinde müzik aracılığı ile yabancı dil öğretimi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 23(2), 505-516.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153418-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12306-
dc.description.abstractBu çalışmada, 5 yaş grubu çocuklarda müzik aracılığı ile yabancı dil öğrenmeyi test etmek amacıyla çalışma grubuna birbirine denk ve eşit sayıda iki farklı ana okuldan random olarak seçilen öğrencilerden bir deney ve bir kontrol grubu alınmıştır (n=15+15). Deney grubuna, yabancı sözcükler ve cümlelerden oluşan ve araştırmacı tarafından hazırlanan çocuk şarkıları ile aktif katılımlı öğrenme yaşantıları düzenlenirken, kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonunda araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem ve değerlendirme formu aracılığı ile veriler toplanmış ve ulaşılan veriler üzerinde istatistiksel analizler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda müzik aracılığı ile eğitim verilen çalışma grubunun, diğer gruba göre üstün başarı sağladığı ve iki grup puanları arasındaki farklılığın p<0,00 düzeyinde anlamlı olduğu anlaşılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, with the mention of test of learning foreign language by way of music, two equal groups of children (one test and the other control) have been chosen from two different kindergartens at random(n=15+15). When learning experiences with active participation and songs prepared by the examiner consist of foreign words and sentences have been put in order for the test group, it is applied traditional education method based on memorization for the control group. In the end of the survey, by intervention of observation and assessment form developed by examiner, data have been got together and statistical analyses have been made on the reached data. In the end of the survey it is understood that the group that has been educated by way of music has been more successful and disparity of marks between the two group has been meaningful in p<0,00 level.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectOkul öncesi eğitimtr_TR
dc.subjectMüzikle öğrenmetr_TR
dc.subjectÇoklu zekâ ve eğitimtr_TR
dc.subjectOkul öncesi yabancı dil eğitimitr_TR
dc.subjectEducation in preschoolen_US
dc.subjectLearning with musicen_US
dc.subjectMultiple intelligences and educationen_US
dc.subjectForeign language education in preschoolen_US
dc.titleOkul öncesinde müzik aracılığı ile yabancı dil öğretimitr_TR
dc.title.alternativeTeaching of foreign language by way of music in pre-schoolen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage505tr_TR
dc.identifier.endpage516tr_TR
dc.identifier.volume23tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
Appears in Collections:2010 Cilt 23 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23_2_7.pdf258.99 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons