Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12143
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDede, Yüksel-
dc.contributor.authorDursun, Şemsettin-
dc.date.accessioned2020-08-12T11:23:05Z-
dc.date.available2020-08-12T11:23:05Z-
dc.date.issued2008-08-01-
dc.identifier.citationDede, Y. ve Dursun Ş. (2008). “İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin incelenmesi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 21(2), 295-312.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153341-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12143-
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerindeki farklılık cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre araştırılmıştır. Bunun için Bindak (2005) tarafından geliştirilen bir ölçekten yararlanılmıştır. Ölçek, 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Sivas il merkezindeki ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören ve random yöntemiyle seçilen 204 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizi, ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı da tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, differences in mathematics anxiety levels based on primary school students’ gender and grade variables were investigated. For this purpose, a scale which was developed by Bindak (2005) was used. The scale was administered to 204 students who were selected by random method who were attending to sixth-graders, seventh-graders and eightgraders of primary schools in Sivas province in 2005-2006 academic year.The analysis of data showed that the students’ mathematics anxiety levels are at middle level. Furthermore, it was found that there was no significant relation between mathematics anxiety level and the students’ gender and grade level.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMatematik kaygısıtr_TR
dc.subjectCinsiyettr_TR
dc.subjectİlköğretim II. kademe öğrencileritr_TR
dc.subjectMathematics anxietyen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectPrimary school studentsen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAn investigation of primary school students’ mathematics anxiety levelsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage295tr_TR
dc.identifier.endpage312tr_TR
dc.identifier.volume21tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
Appears in Collections:2008 Cilt 21 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21_2_5.pdf271.2 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons