Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12114
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSürmen, Ali-
dc.date.accessioned2020-08-12T05:20:55Z-
dc.date.available2020-08-12T05:20:55Z-
dc.date.issued2015-07-03-
dc.identifier.citationErkuş, B. vd. (2015). "Designing a prototype LPG injection electronic control unit for a carburetted gasoline engine". Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 20(2), 141-153.tr_TR
dc.identifier.issn2148-4147-
dc.identifier.issn2148-4155-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/202932-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12114-
dc.description.abstractIn this study, the originally carburetted gasoline engine was converted to gas-phase liquefied petroleum gas (LPG) injection engine by using an aftermarket LPG conversion kit's components except the electronic control unit (ECU). Instead of aftermarket LPG injection ECU, the ECU which was designed considering the effects of electromagnetic interference (EMI), was used for controlling injection. Designed ECU was used in performance tests at different engine conditions and the results obtained with LPG injection were compared with the results obtained with LPG carburetion. According to the performance test results, LPG injection ECU designed in this study could help to achieve low exhaust emissions and high engine performance.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, orijinali karbüratörlü benzinli olan bir motor, elektronik kontrol ünitesi hariç olmak üzere piyasada bulunan LPG dönüşüm kiti bileşenleri kullanılarak gaz fazında LPG' nin püskürtüldüğü bir motor haline dönüştürülmüştür. Dönüşüm sisteminin bir bileşeni olan LPG püskürtme elektronik kontrol ünitesi yerine, püskürtme işleminin kontrol edilmesi amacıyla elektromanyetik girişim etkilerinin dikkate alındığı yeni bir elektronik kontrol ünitesi tasarlanmıştır. Farklı motor şartlarında gerçekleştirilen performans testlerinde tasarlanan elektronik kontrol ünitesi kullanılmış ve LPG püskürtme sistemi ile elde edilmiş sonuçlar, karbüratörlü LPG sistemi ile elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. Performans test sonuçlarına göre bu çalışmada tasarlanan LPG püskürtme elektronik kontrol ünitesi düşük egzoz emisyonları ve yüksek motor performansı değerlerinin elde edilmesine yardımcı olmuştur.tr_TR
dc.language.isoenen
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLPG injectionen_US
dc.subjectElectronic control uniten_US
dc.subjectElectromagnetic interferenceen_US
dc.subjectNoise suppression methodsen_US
dc.subjectLPG püskürtmetr_TR
dc.subjectElektronik kontrol ünitesitr_TR
dc.subjectElektromanyetik girişimtr_TR
dc.subjectGürültü bastırma metotlarıtr_TR
dc.titleDesigning a prototype LPG injection electronic control unit for a carburetted gasoline engineen_US
dc.title.alternativeKarbüratörlü bir benzin motoru için LPG püskürtme elektronik kontrol ünitesi tasarımıtr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Mühendislik Fakültesi/Otomotiv Mühendisliği Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage141tr_TR
dc.identifier.endpage153tr_TR
dc.identifier.volume20tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineeringtr_TR
dc.contributor.buuauthorErkuş, Barış-
dc.contributor.buuauthorKaramangil, M. İhsan-
dc.relation.collaborationYurt içitr_TR
Appears in Collections:2015 Cilt 20 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20_2_13.pdf1.32 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons