Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/12114
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sürmen, Ali | - |
dc.date.accessioned | 2020-08-12T05:20:55Z | - |
dc.date.available | 2020-08-12T05:20:55Z | - |
dc.date.issued | 2015-07-03 | - |
dc.identifier.citation | Erkuş, B. vd. (2015). "Designing a prototype LPG injection electronic control unit for a carburetted gasoline engine". Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 20(2), 141-153. | tr_TR |
dc.identifier.issn | 2148-4147 | - |
dc.identifier.issn | 2148-4155 | - |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/202932 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/12114 | - |
dc.description.abstract | In this study, the originally carburetted gasoline engine was converted to gas-phase liquefied petroleum gas (LPG) injection engine by using an aftermarket LPG conversion kit's components except the electronic control unit (ECU). Instead of aftermarket LPG injection ECU, the ECU which was designed considering the effects of electromagnetic interference (EMI), was used for controlling injection. Designed ECU was used in performance tests at different engine conditions and the results obtained with LPG injection were compared with the results obtained with LPG carburetion. According to the performance test results, LPG injection ECU designed in this study could help to achieve low exhaust emissions and high engine performance. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, orijinali karbüratörlü benzinli olan bir motor, elektronik kontrol ünitesi hariç olmak üzere piyasada bulunan LPG dönüşüm kiti bileşenleri kullanılarak gaz fazında LPG' nin püskürtüldüğü bir motor haline dönüştürülmüştür. Dönüşüm sisteminin bir bileşeni olan LPG püskürtme elektronik kontrol ünitesi yerine, püskürtme işleminin kontrol edilmesi amacıyla elektromanyetik girişim etkilerinin dikkate alındığı yeni bir elektronik kontrol ünitesi tasarlanmıştır. Farklı motor şartlarında gerçekleştirilen performans testlerinde tasarlanan elektronik kontrol ünitesi kullanılmış ve LPG püskürtme sistemi ile elde edilmiş sonuçlar, karbüratörlü LPG sistemi ile elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. Performans test sonuçlarına göre bu çalışmada tasarlanan LPG püskürtme elektronik kontrol ünitesi düşük egzoz emisyonları ve yüksek motor performansı değerlerinin elde edilmesine yardımcı olmuştur. | tr_TR |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Atıf 4.0 Uluslararası | tr_TR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | LPG injection | en_US |
dc.subject | Electronic control unit | en_US |
dc.subject | Electromagnetic interference | en_US |
dc.subject | Noise suppression methods | en_US |
dc.subject | LPG püskürtme | tr_TR |
dc.subject | Elektronik kontrol ünitesi | tr_TR |
dc.subject | Elektromanyetik girişim | tr_TR |
dc.subject | Gürültü bastırma metotları | tr_TR |
dc.title | Designing a prototype LPG injection electronic control unit for a carburetted gasoline engine | en_US |
dc.title.alternative | Karbüratörlü bir benzin motoru için LPG püskürtme elektronik kontrol ünitesi tasarımı | tr_TR |
dc.type | Article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi | tr_TR |
dc.contributor.department | Uludağ Üniversitesi/Mühendislik Fakültesi/Otomotiv Mühendisliği Bölümü. | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 141 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 153 | tr_TR |
dc.identifier.volume | 20 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 2 | tr_TR |
dc.relation.journal | Uludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering | tr_TR |
dc.contributor.buuauthor | Erkuş, Barış | - |
dc.contributor.buuauthor | Karamangil, M. İhsan | - |
dc.relation.collaboration | Yurt içi | tr_TR |
Appears in Collections: | 2015 Cilt 20 Sayı 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
20_2_13.pdf | 1.32 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License