Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/1185
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSolmaz, Erol-
dc.contributor.authorPişgin, Ebru-
dc.date.accessioned2019-10-23T06:49:59Z-
dc.date.available2019-10-23T06:49:59Z-
dc.date.issued2018-06-01-
dc.identifier.citationPişgin, E. (2018). Farklı regülasyonlara göre ağır ticari araç sürücü koltuğu geliştirime çalışmaları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1185-
dc.description.abstractBu tezde, emniyet kemeri çekme testi dayanımı hakkındaki Amerika düzenlemesi olan, FMVSS regülasyonuna uygun üç noktalı emniyet kemeri bağlantı barı tasarımı (ICP-Inter Connect Point) ve koltuk konsolu tasarımı geliştirilmesi temel alınmıştır. Mevcut durumda ECE-R14 regülasyonu şartlarını sağlayan sürücü koltuğu geliştirilerek Amerika regülasyonu olan FMVSS 210a da uyumlu hale getirilmesi amaçlanmıştır. Bu regülasyon gereği üç noktalı emniyet kemerinin iki bağlantı noktasının koltuk üzerindeki ICP Bar üzerinde bulunması gereklidir. Bu projede sürücü koltuğu için birçok ICP Bar tasarımı yapılmıştır. Ayrıca bu yeniliğin yanında tüm pazar müşterilerine cevap verebilmek için koltuk ve araç arasındaki ortaklaştırılmış bağlantı konsolu tasarımı yapılmıştır. Yapılan tüm ICP Bar ve Konsol tasarım çalışmalarının tasarım dondurma işlemi için bilgisayar ortamında yapılan kinematik ve yapısal analizleri, müşteri talepleri ve ergonomi açısından değerlendirilmiş, en uygun tasarım seçilmiştir. Böylece Amerika regülasyonlarını da sağlayan yeni bir ürün gamı oluşturulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractThis study concern about new design of three point seat belt anchorage bar (ICP-Inter Connect Point) and its adaptation on the seat and design development of common reinforced seat console . Main aim of this study, driver seat development with new ICP bar and new console according to FMVSS 210. This seat alredy suitable with ECE-R14 regulation but forces of ECE-R14 regulation lower than FMVSS 210 forces. There were made lots of design for ICP bar and console at the begining of the design study. This study was handled with kinematic and structure analysis, customer requests and ergonomy issues for choose the optimum design and make a design freeze. All of these datas were evaluated and optimum design selected. The seat was strengthened with new console structure and unified ICP bar.en_US
dc.format.extentVIII, 51 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectFMVSS 210 regülasyonlarıtr_TR
dc.subjectTasarım geliştirmetr_TR
dc.subjectICP bar tasarımıtr_TR
dc.subjectSürücü koltuğutr_TR
dc.subjectAğır ticari araç koltuğutr_TR
dc.subjectFMVSS 210 regulationen_US
dc.subjectDesign developmenten_US
dc.subjectICP bar designen_US
dc.subjectInter connect pointen_US
dc.subjectTruck driver seaten_US
dc.titleFarklı regülasyonlara göre ağır ticari araç sürücü koltuğu geliştirime çalışmalarıtr_TR
dc.title.alternativeThe truck driver seat development according to different regulationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Anabilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
506055.pdf3.39 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons