Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/11509
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Broca, Lilian | - |
dc.date.accessioned | 2020-06-28T18:10:27Z | - |
dc.date.available | 2020-06-28T18:10:27Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Broca, L. (2014). "Queen Esther Mosaics: The hidden and the revealed". Journal of Mosaic Research, 7, 77-87. | tr_TR |
dc.identifier.issn | 1309-047X | - |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/294112 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/11509 | - |
dc.description.abstract | As our world becomes more and more fractured in the 21st century, the archetypal story of individualism can be compared to fragmented elements (tesserae) being made whole again; we can’t heal the world until we heal ourselves. My work is a reconstruction of an ancient story using ancient and contemporary materials, i.e. I cut glass (deconstruction) and then assemble those pieces to form new shapes which thus acquire a new life. The Esther Mosaics reveal a personal interpretation of the story of Queen Esther which brings forth ideas about women’s role in our society, which also extend to more universal statements about the human condition. | en_US |
dc.description.abstract | 21. yüzyılda, dünyamızın giderek daha parçalanmış bir hale gelmesi nedeniyle, bireyselliğin arketip hikayesi, parçalanmış öğelerin (tesserae) bütünü tekrar meydana getirmesiyle mukayese edilebilir; kendimizi iyileştirmeden dünyayı iyileştiremeyiz. Benim çalışmam, antik ve çağdaş malzemeleri kullanarak, eski bir hikayeyi yeniden inşa etmektir. Diğer bir deyişle, camları kesiyorum, sonra bu parçaları, yeni formlar oluşturmak için bir araya getiriyorum ve bu şekilde yeni bir hayat elde ediyorum. Esther Mozaikleri, toplumumuzda kadınların rolü hakkında fikirleri ortaya koyan ve insanlık durumu hakkında daha evrensel ifadelere uzanan Kraliçe Esther’in hikayesinin kişisel bir yorumlamasını ortaya koymaktadır. | tr_TR |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Atıf 4.0 Uluslararası | tr_TR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Persian stories and symbols | en_US |
dc.subject | Biblical heroines | en_US |
dc.subject | Sacrifice | en_US |
dc.subject | Women issues | en_US |
dc.subject | Feminism | en_US |
dc.subject | Mosaics | en_US |
dc.subject | Glass mosaics | en_US |
dc.subject | Contemporary mosaic art | en_US |
dc.subject | Byzantine art and mosaics | en_US |
dc.subject | Queen Esther | en_US |
dc.subject | Mosaic making methods | en_US |
dc.subject | Ancient symbols in contemporary art | en_US |
dc.subject | Figurative mosaic art | en_US |
dc.subject | Pers hikayeleri ve sembolleri | tr_TR |
dc.subject | İncille ilgili kahramanlar | tr_TR |
dc.subject | Kurban | tr_TR |
dc.subject | Adın sorunları | tr_TR |
dc.subject | Feminizm | tr_TR |
dc.subject | Mozaikler | tr_TR |
dc.subject | Cam mozaikler | tr_TR |
dc.subject | Çağdaş mozaik sanatı | tr_TR |
dc.subject | Bizans sanatı ve mozaikleri | tr_TR |
dc.subject | Kraliçe Esther | tr_TR |
dc.subject | Mozaik yapım teknikleri | tr_TR |
dc.subject | Çağdaş sanattaki antik semboller | tr_TR |
dc.subject | Figüratif mozaik sanatı | tr_TR |
dc.title | Queen Esther Mosaics: The hidden and the revealed | en_US |
dc.title.alternative | Kraliçe Esther Mozaikleri: Saklı ve açığa çıkarılmış | tr_TR |
dc.type | Article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 77 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 87 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 7 | tr_TR |
dc.relation.journal | Journal of Mosaic Research | en_US |
Appears in Collections: | 2014 Sayı 7 |
This item is licensed under a Creative Commons License