Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/11375
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-06-21T16:53:02Z-
dc.date.available2020-06-21T16:53:02Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationDoğan, Y. ve Alkış, S. (2007). "Sınıf öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler derslerinde çoklu zekâ alanlarını kullanabilmelerine yönelik görüşleri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 20(2), 327-339.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152369/5000138180.pdf?-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11375-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının hangi zekâ alanlarına daha yatkın olduklarının tespit edilmesi ve öğretmen adaylarının sosyal bilgiler derslerindeki etkinliklerde kullanırken zorlanıp zorlanmayacaklarını düşündükleri zekâ alanlarının ortaya çıkarılmasıdır. 2005-2006 öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 212 son sınıf öğrencisi örneklemi oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının doğa zekâsı, sözel zekâ ve müzikal zekâlarının “orta düzeyde gelişmiş” olduğu, diğer zekâ alanlarının ise “gelişmiş” olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının büyük bir kısmının; sosyal bilgiler derslerindeki etkinliklerde sosyal zekâ, sözel zekâ ve mantıksal zekâ alanlarını kullanırken zorluk yaşamayacaklarını düşündükleri tespit edilmiştir. Buna karşın, öğretmen adayları müzikal zekâ, doğa zekâsı ve bedensel zekâyı sosyal bilgiler derslerindeki etkinliklerde kullanırken zorluk yaşayacaklarını düşünmektedirler.tr_TR
dc.description.abstractThe main goal of this study is to find which intelligence types the classroom teacher trainees seem to excel in and to determine the types the trainees think they will have difficulties when using during social studies classes. The sample group consists of 212 fourth grade students who were studying in the 2005-2006 academic year at the Uludağ University, Faculty of Education, Department of Primary Education. According to the results, the naturalistic, verbal/linguistic and musical/rhythmic intelligences of the classroom teacher trainees are at mid-level, and they have the other types at high level. Besides, it was found that the trainees do not think they will have difficulties when using the social, verbal/linguistic and logical/mathematical intelligence types during social studies classes. However, they think that they will have difficulties when they are to use the musical/rhythmic, naturalistic and bodily/kinesthetic intelligence types during the activities in the social studies classes.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSosyal bilgiler dersitr_TR
dc.subjectÇoklu zekâ alanlarıtr_TR
dc.subjectÖğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectEtkinliklertr_TR
dc.subjectSocial studies coursesen_US
dc.subjectMultiple intelligence typesen_US
dc.subjectTeacher traineesen_US
dc.subjectActivitiesen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler derslerinde çoklu zekâ alanlarını kullanabilmelerine yönelik görüşleritr_TR
dc.title.alternativeThe views of classroom teacher trainees on benefiting from multiple intelligences in social studies classesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage327tr_TR
dc.identifier.endpage339tr_TR
dc.identifier.volume20tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorDoğan, Yadigar-
dc.contributor.buuauthorAlkış, Seçil-
Appears in Collections:2007 Cilt 20 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20_2_6.pdf222.84 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons