Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/11361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUslu, Zeki-
dc.date.accessioned2020-06-20T12:34:28Z-
dc.date.available2020-06-20T12:34:28Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationUslu, Z. (2006). "Almanca öğretmenliği bölümlerinde seçmeli kırk kredilik İngilizce dersinin etkileri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 19(2), 415-430.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152351/5000138161.pdf?-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11361-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Eğitim Fakültelerinin Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde seçmeli kırk kredilik İngilizce dersi uygulamasının alan eğitimine etkilerini belirlemek ve Almanca Öğretmenliği programının geliştirilmesine yönelik öneriler ortaya koymaktır. Konuya ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amacıyla likert tipi bir anket ölçeği geliştirilmiştir. On beş önermeden oluşan veri toplama aracı, yüz yirmi kişilik bir örneklem grubuna uygulanmış ve elde edilen veriler frekans ve yüzde hesabıyla çözümlenerek değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere göre Almanca öğretmenliği bölümü öğrencilerinin İngilizce yeterlilikleri Almanca’dan daha yüksektir. Bölümü tercih nedenlerinin başında İngilizce öğretmeni olma isteği yer almaktadır. Birinci yabancı dil olarak İngilizce öğrenen ve mezuniyet sonrasında İngilizce öğretmeni olmayı hedefleyen bu öğrencilerin, Almanca öğrenmek için yeterli güdülenmeleri yoktur. Kırk kredilik seçmeli İngilizce dersi, Almanca programındaki alan eğitimini olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle adı geçen uygulama gözden geçirilmeli ve İngilizce dersi Almanca Öğretmenliği öğrencileri için yabancı dil dersi niteliğinde yeniden düzenlenmelidir.tr_TR
dc.description.abstractThis study aims to determine the effects of the 40-credit elective English courses on the pre-service education at the GLT Departments of Faculties of Education. Descriptive research design is followed in this study. A Likert type scale has been developed to learn the opinions of the students on the subject. The instrument which consists of 15 items has been administered to a sample of 120 students and the data obtained were analyzed according to frequencies and percentages. In the light of the data obtained, the English proficiency levels of the students attending the GLT Departments are higher than their proficiency levels in German. The main factor that affected their choice of this department was their desire to be English teachers. These students, whose first foreign language is English and whose main aim is to be English teachers, do not have a motivation to learn the German language. The elective English language course has a detrimental effect on these students. The application of offering 40-credit elective English courses should be reconsidered and the courses should be reorganized as foreign language courses offered for the students of GLT Departments.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAlmanca Öğretmenliği programıtr_TR
dc.subjectSeçmeli derstr_TR
dc.subjectKırk kredilik İngilizcetr_TR
dc.subjectİkinci yabancı diltr_TR
dc.subjectGerman language teaching curriculumen_US
dc.subjectElective coursesen_US
dc.subject40-credit English coursesen_US
dc.subjectSecond foreign languageen_US
dc.titleAlmanca Öğretmenliği bölümlerinde seçmeli kırk kredilik İngilizce dersinin etkileritr_TR
dc.title.alternativeThe effects of the 40-credit elective English courses offered in German language teaching departmentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage415tr_TR
dc.identifier.endpage430tr_TR
dc.identifier.volume19tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
Appears in Collections:2006 Cilt 19 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19_2_12.pdf213.28 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons