Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/11265
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.date.accessioned2020-06-17T07:30:10Z-
dc.date.available2020-06-17T07:30:10Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationGürsoy, E. ve Karatepe, Ç. (2006). "Attitudes of student teachers towards a collaborative and student-centered learning in an EFL teacher education setting". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 19(1), 135-152.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152335/5000138144.pdf?-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11265-
dc.descriptionAn earlier version of this study, which was entitled “Raising ELT Trainees’ Awareness through Collaborative Learning”, was presented at the 35th TESOL Convention, St. Louis, 2001.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the attitudes of ELT student teachers towards collaborative and student centered way of teaching the Language Acquisition course in a Turkish ELT teacher education program. Data was collected by means of pre- and post-questionnaires and two sets of interview. The results showed that student-teachers have positive attitudes towards the course and found collaborative learning activities more motivating in comparison with the teacher centered teaching. They indicated that peer collaboration helped them to retain what they had learned in this course and enabled them to make use what they learned in other courses.en_US
dc.description.abstractBu bir İngiliz Dili ve Eğitimi programında işbirlikçi öğrenci merkezli eğitimin Dil Edinimi dersinde kullanılması sonucunda öğrencilerin bu tekniğe karşı geliştirdikleri tutumları araştırmak için yapılmıştır. Veri bir ön-anket bir de son-anket kullanılarak ve her iki anket uygulamasından takiben yüz yüze görüşme yapılarak toplanmış. Sonuç olarak öğretmen adaylarının bu derse karşı olumlu tutumlar geliştirmiş olduklarını ve işbirlikçi eğitim faaliyetlerini öğretmen merkezli öğretime göre daha güdüleyici bulduklarını göstermektedir. Öğrenciler, bu ders süresince arkadaşlarıyla işbirliği yaparak öğrenmenin bilgilerin daha kalıcı olmasına yardımcı olduğunu ve bu bilgileri diğer derslerde kullanabilmelerini sağladığını belirtmişlerdir.tr_TR
dc.language.isoenen
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCollaborative teachingen_US
dc.subjectEFL teacher trainingen_US
dc.subjectİşbirlikçi eğitimen_US
dc.subjectÖğrenci merkezli eğitim ve öğretmen eğitimitr_TR
dc.titleAttitudes of student teachers towards a collaborative and student-centered learning in an EFL teacher education settingen_US
dc.title.alternativeEFL öğretmen eğitimi ortamında öğrenci öğretmenlerin işbirliğine dayalı ve öğrenci merkezli öğrenmeye karşı tutumlarıtr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage135tr_TR
dc.identifier.endpage152tr_TR
dc.identifier.volume19tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorGürsoy, Esim-
dc.contributor.buuauthorKaratepe, Çiğdem-
Koleksiyonlarda Görünür:2006 Cilt 19 Sayı 1

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
19_1_7.pdf247.06 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons