Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/11261
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-06-17T06:31:58Z-
dc.date.available2020-06-17T06:31:58Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationAlyaz, Y. (2006). "Dilbilim dersinin içerik, amaç ve kazanımlarına yönelik öğrenci tutumları". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 19(1), 23-44.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152330/5000138139.pdf?-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11261-
dc.description.abstractBu çalışmada dilbilim dersinin Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin gelişimlerine katkısı ele alınmaktadır. Öğrencilerin dilbilimin içeriğini nasıl algıladıkları/öğrendikleri ve öğrenilenlerin kalıcı olup olmadığı, içeriğin ve uygulamaların dersin amaç ve hedefleriyle ne denli örtüştüğü ortaya konmaya çalışılacaktır. Bu amaçla öncelikle dilbilim dersinin içeriği, amaç ve hedefleri, uygulamalar ve öğrencilerin gelişimine yapacağı olası katkılar belirlenmiştir ve daha sonra 3. ve 4. sınıftan öğrencilerle 19 sorudan oluşan bir anket yapılmıştır. Anket sonuçları dilbilim dersinin içeriğinin öğrenciler tarafından öğrenilmesindeki zorlukları, dersin öğrencilerin bireysel, dilsel ve mesleki gelişmelerine katkısı öğrenci perspektifinden ortaya koymaktadır.tr_TR
dc.description.abstractIn dieser Arbeit werden die Beiträge des Linguistikunterrichts zur Weiterentwicklung der Studierenden an der Abteilung für Deutschlehrerausbildung behandelt. Wie die Studierenden die Inhalte wahrnehmen/lernen, ob sie das Gelernte behalten und inwieweit die behandelten Inhalte und die Unterrichtsaktivitäten mit den Zielen der Sprachwissenschaft übereinstimmen, werden hier dargestellt. Zu diesem Zweck werden zunächst die Inhalte, die Ziele, die Unterrichtsdurchführungen und die (eventuellen) Kontributionen festgelegt und dann eine Umfrage unter den Studierenden der 3. und 4. Studiengänge durchgeführt. Die Ergebnisse der Umfrage zeigen die Schwierigkeiten beim Lernen von Inhalten, die Beiträge des Faches zur individuellen, sprachlichen und beruflichen Entfaltung aus der Perspektive der Studierenden.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguistiktr_TR
dc.subjectDilbilimin öğrenciye katkısıtr_TR
dc.subjectDilbilimin amaçlarıtr_TR
dc.subjectÖğrenci görüşleritr_TR
dc.subjectSprachwissenschaftde
dc.subjectLinguistikde
dc.subjectBeiträge der sprachwissenschaftde
dc.subjectZiele der sprachwissenschaftde
dc.subjectMeinungen der studierendende
dc.titleDilbilim dersinin içerik, amaç ve kazanımlarına yönelik öğrenci tutumlarıtr_TR
dc.title.alternativeEinstellung der schüler zu den inhalten, zielen und vorgaben des sprachkursesde
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage23tr_TR
dc.identifier.endpage44tr_TR
dc.identifier.volume19tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorAlyaz, Yunus-
Appears in Collections:2006 Cilt 19 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19_1_2.pdf287.14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons