Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/10938
Title: | Endüstri meslek lisesi öğrencilerinin yetenek ilgi ve değerleri ile okudukları bölümler arasındaki ilişki |
Other Titles: | The relationship between talent interests and values of industrial vocational high school students and their departments |
Authors: | Bağatır, Salih Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi. Peker, Reşat |
Keywords: | Algılanmış yetenek İlgi ve değerler Endüstri meslek lisesi öğrencileri Perceived ability Interests and values Industrial vocational high school students |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Uludağ Üniversitesi |
Citation: | Bağatır, S. ve Peker, R. (2004). "Endüstri meslek lisesi öğrencilerinin yetenek ilgi ve değerleri ile okudukları bölümler arasındaki ilişki". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 17(2), 329-340. |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı, Endüstri Meslek Lisesi son sınıf öğrencilerinin kendilerine ait algılamış oldukları yetenek, ilgi ve değerler ile öğrenim gördükleri bölümler arası ilişkiyi incelemektir. Çalışma Bursa’daki 5 Endüstri Meslek Lisesi’nin son sınıflarında olan 200 erkek öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Yıldız Kuzgun tarafından geliştirilen “Kendini Değerlendirme Envanteri” kullanılmıştır. Toplanan verilerin ortalamaları ve yüzdelik karşılıkları bulunmuştur. Daha sonra grup ortalamaları tek-yönlü varyans analizi ile karşılaştırılmıştır. Araştırmadan çıkan sonuçlar şunlardır: 1- E.M.L.’si öğrencilerinin algılanmış sayısal ve sözel yetenek puanları sınır puanın üstüne çıkmazken “şekil-uzay ilişkisi” yeteneğinde en üst düzeye çıktığı görülmüştür. 2- E.M.L.’si öğrencileri temel bilimler ve mekanik ilgisi yönünden kendilerini üst düzeyde algılarken, sosyal yardım ilgisi yönünden ise kendilerini alt düzeyde algıladıkları görülmüştür. The purpose of this study was to investigate the releationship among perceived abilities, interests, values and branches of the students at Industrial Vocational High Schools. Subjects were 200 final grade male students in Industrial Vocational High School in Bursa. The data were gathered through “Self-Evaluation Inventory” developed by Yıldız Kuzgun. The means and frequency percentages of gathered data were calculated. Group means were compared through one-way analysis of variance. The findings were: 1- Students’ perceived “form-space relation” ability scores were the highest while the perceived “numerical” and “verbal” ability scores did not exceed the limit scores. 2- Students’ perceived themselves at a low level in terms of involvement in social charity, while they perceived themselves at a high level in terms of involvement in “basic sciences” and “mechanics”. |
URI: | http://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152300/5000138109.pdf? http://hdl.handle.net/11452/10938 |
ISSN: | 2667-6788 |
Appears in Collections: | 2004 Cilt 17 Sayı 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
17_2_13.pdf | 425.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License