Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/10931
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-05-31T19:44:13Z-
dc.date.available2020-05-31T19:44:13Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationGökçe, F. (2004). "Okulda değişmenin yönetimi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 17(2), 211-226.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152293/5000138102.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10931-
dc.description.abstractSürekli değişen, farklılaşan bir dünyada geleneksel yöntemlerle sorunları çözmek giderek zorlaşmaktadır. Değişmenin sorunları onları çözebilecek yeterliklere sahip yöneticilerle ortadan kaldırılabilir. Bu araştırmada, eğitim ve okul sisteminde karşılaşılan değişme sorunlarının çözümüne katkı sağlamak amacıyla Nevşehir ilinde asil olarak görev yapan 89 ilköğretim okulu müdürünün görüşlerine başvurulmuştur. Anketle elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiş, yüzdelik ve aritmetik ortalama yardımıyla yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; ilköğretim okulu müdürleri kendilerinin değişme yöneticiliği yeterliklerini “İyi” (X=3,9041) düzeyde bulunduğunu belirtmişlerdir. Okul müdürlerinin değişme sürecinde belirtilen davranışları “Çoğunlukla” (X=3,7397) gösterdiklerini belirtmişlerdir. Okul müdürlerinin değişme yöneticiliği yeterlik düzeyleri ile değişmenin yönetilmesi sürecinde gösterdikleri davranışları arasında (P≤ .05) anlamlı fark bulunmuştur. Bu farkın okul müdürlerinin yeterlik düzeylerine göre davranış gösterdikleri yargısını güçlendirdiği söylenebilir. Buradan hareketle okul müdürlerinin kapsamlı bir değişme yönetimi eğitiminden geçmeleri önerisi değerlendirilebilir.tr_TR
dc.description.abstractTrying to solve today’s problems with the traditional methods is getting more and more diffucult. Changes need new managers who have new competences. Managerial competences are needed to be redescribed. The purpose of this study was to determine relationship between managerial competences and behaviours of the elementary school principals in changing process. For this purpose, the questionnaire was prepared and applied to elementary school principals (89). Opinions of principals were analized by SPSS statistical package programme and explained with percentages and means. The result of the study showed us that teachers defined managerial cometences of elementary schools principals at level “Good” in changing process. At the same time, teachers defined that principals behaved at level ”Mostly” during the change process in their schools. But there is a meaningful difference between managerial competences of principals (P≤ .05) and their behaviours during the changing process. According to this result, it is said that elementary school principal’s behaviours depend on their managerial competences. It is proposed that managerial competences of principals should be redefined and they should be given courses about changing management.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectYeterliktr_TR
dc.subjectYönetsel yeterliklertr_TR
dc.subjectDeğişme yönetimitr_TR
dc.subjectCompetencyen_US
dc.subjectManagerial competencesen_US
dc.subjectChange managementen_US
dc.titleOkulda değişmenin yönetimitr_TR
dc.title.alternativeManagement of change at schoolen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage211tr_TR
dc.identifier.endpage226tr_TR
dc.identifier.volume17tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorGökçe, Feyyat-
Appears in Collections:2004 Cilt 17 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17_2_6.pdf202.72 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons