Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/10846
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaradağ, Engin-
dc.contributor.authorBaloğlu, Nuri-
dc.contributor.authorKaya, Sedat-
dc.date.accessioned2020-05-24T14:50:11Z-
dc.date.available2020-05-24T14:50:11Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationKaradağ, E. vd. (2009). "Okul yöneticilerinin eğitim felsefesi akımlarını benimseme düzeylerine ilişkin ampirik bir çalışma". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 12, 181-200.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10846-
dc.description.abstractBu çalışmada okul yöneticilerinin eğitim felsefesi akımlarını benimseme düzeyleri saptanmaya çalışılmıştır. Tarama modelinde betimsel bir çalışma olan bu araştırmanın evreni, 2007-2008 öğretim yılında İstanbul ili Tuzla ilçesindeki ilk ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 90 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Çalışmada evrenin dar olması nedeniyle örnekleme yoluna gidilmemiştir. Veri toplama aracı olarak Ekiz (2005) tarafından geliştirilen Eğitim Felsefesi Benimseme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde puanların frekans (η), yüzde (%) ve ortalama (X) değerlerinden yararlanılmıştır. Grup görüşleri arasındaki farkları belirlemek için t-testi, Many Whitney-U ve Kruskal Wallis-H testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular literatüre dayalı olarak tartışılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, school managers’ acception level of education philosophies were defined by their opinons. The research was designed in survey model. Ninety primary and secondary school managers took part in sampling group in Tuzla/Istanbul in 2007-2008 academic year. Data were collected with Education Philosophies Defining Scale. The scale was developed by Ekiz (2005). In the analyze process of data were used frequency (η), percent rate (%) and arithmetic meaning (X) values of scores. To define differentations between group opinons, ttest, Whitney-U and Kruskal Wallis-H technigues were used. Findings were discussed based on the literature.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEğitim felsefesitr_TR
dc.subjectOkul yöneticisitr_TR
dc.subjectEducation philosophiesen_US
dc.subjectSchool managersen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin eğitim felsefesi akımlarını benimseme düzeylerine ilişkin ampirik bir çalışmatr_TR
dc.title.alternativeAn empirical study on school managers acceptance level of education philosophiesen_US
dc.typeArticletr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage181tr_TR
dc.identifier.endpage200tr_TR
dc.identifier.issue12tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2009 Bahar Sayı 12

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12_16.pdf193.06 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons