Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/10545
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGüler, Gülten-
dc.contributor.authorSülün, Fatma-
dc.date.accessioned2020-05-04T01:42:30Z-
dc.date.available2020-05-04T01:42:30Z-
dc.date.issued2019-09-13-
dc.identifier.citationSülün, F. (2019). Die untersuchung des einflusses von liedern auf den wortschatzerwerb im Deutschunterricht in den 10. klassen. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10545-
dc.description.abstractZiel dieser Arbeit ist es den Einsatz von Liedern im Deutschunterricht und dessen Einfluss auf die Wortschatzerweiterung in den 10. Klassen festzustellen. Die Untersuchung fand im Schuljahr 2018-2019, im zweitem Semester, am staatlichen Gymnasium” Bursa Hürriyet Anadolu Lisesi” statt. Die Arbeit dauerte 16 Wochen. Für diese Arbeit wurden geeignete Lieder ausgesucht und für den Einsatz im Deutschunterricht didaktisiert. Die Einstellungen der Schüler zum Einsatz von Liedern wurden mit einem Fragebogen erhoben und es wurde ein quasi-experimenteller Versuchsplan zum Wortschatzstand mit Kontrollgruppe und Prätest-Posttest durchgeführt. Die qualtativen und quantitativen Daten wurdendabei erfasst und ausgewertet. Die Befunde liefern den Beweis, dass die Arbeit mit Liedern im FSU zur Erweiterung und Festigung des Wortschatzes beitragen. Anschließend wurden Vorschläge und Empfehlungen für ähnliche Didaktisierungen gegeben.de
dc.description.abstractBu çalışmanın amaçı, 10. Sınıf öğrencilerin Almanca dersinde Almanca şarkıların derse dahil ederek kelime hazinelerine olan katkısını tespit edebilmektir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı, 2. Dönem, Bursa Hürriyet Anadolu Lisesi ‘nde gerçekleştirilmiştir. Uygulama 16 hafta sürmüştür. Bu çalışma için uygun şarkı seçimi yapılıp,dersde işlenebilecek hale getirilerek işlenmiştir. Öğrencilere şarkıların dersde kullanılmasına yönelik düşüncelerini belirlemek amacıyla anket uygulanmıştır ve kelime hazinesine yönelik ön test - son test kontrol gruplu, yarı deneysel desenli bir araştırma yöntemi uygulanmıştır. Nitel ve nicel veriler toplanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, şarkıların öğrencilerin kelime hazinesinin gelişmesine ve sağlamlaştırmasına yardımcı olduğu görülmüştür. Akabinde benzer uygulamalara yönelik öneriler ve tavsiyeler verilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThis study aims to determine the effects of including German songs in German classes on the vocabulary of the 10th graders. The study took place in the 2nd semester of the 2018-2019 education period in ‘ Bursa Hürriyet Anadolu Lisesi’. The practice lasted 16 weeks. For this study, suitable songs were chosen and they were prepared for use in the classes. The students were asked their opinions of using songs in the classes and to see the effects of this practice in vocabulary development a quasi-experimental design with pre-test and post-test control groups has been used. Qualitative and quantitative data were gathered. With the gathered results, it was proven that songs were effective on students’ vocabulary development and consolidation. Lastly, there were suggestions about using German songs in classes.en_US
dc.format.extentXIII, 101 sayfatr_TR
dc.language.isodetr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDeutsch als fremdsprachede
dc.subjectYabancı dil Almancatr_TR
dc.subjectGerman as foreign languageen_US
dc.subjectLiederde
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectWortschatzerweiterungde
dc.subjectSongsen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectVocabularde
dc.subjectŞarkılartr_TR
dc.subjectMotivasyontr_TR
dc.subjectKelime hazinesitr_TR
dc.titleDie untersuchung des einflusses von liedern auf den wortschatzerwerb im Deutschunterricht in den 10. klassende
dc.title.alternative10. Sınıf öğrencilerin Almanca dersinde şarkıların kelime hazinesine etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe analysis of the effects of songs on vocabulary in the 10th graders’ German classesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/Alman Dili Eğitim Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FATMA_SÜLÜN.pdf5.32 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons