Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/10497
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-04-29T04:08:51Z-
dc.date.available2020-04-29T04:08:51Z-
dc.date.issued2001-04-01-
dc.identifier.citationKalender, N. (2001). "Müzik dinlemenin eğitsel temelleri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 151-157.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153178-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10497-
dc.description.abstractBu çalışmada güzel sanatların bir dalı olan müziğin, değişik mekanlarda ve çeşitli kaynaklardan dinlenilmesi sonucunda zihinlerde oluşan soru işaretlerinin nasıl giderilebileceği incelenmiştir. Dinlenilen müziğin anlaşılabilmesi ya da kolaylıkla algılanıp çözümlenebilmesi için genel anlamda müziğin elemanları, müziksel ortamlar, besteciler hakkında bilgiler olması gereklidir. Dinleyenin, müzik aletlerinin ses renkleri ve teknik özellikleri, stil bilgisi, estetik, müzik tarihi konularında bilgi edinmesi, müziği anlayarak dinlemesini sağlayabilir. Bütün bunların eğitim süreci içinde yer almasıyla, müzik dinleme, algılama ve çözümlemeye dayalı, kalıcı izlenimler edinilen doyurucu estetik yaşantılar, entelektüel bir toplum oluşturmaya katkıları olacaktır.tr_TR
dc.description.abstractIn this study the questions which appear in minds together with answers to them were analyzed while listening to music, a brunch of fine arts, at different places and from various sources. Generally speaking one should have background information about elements of music, settings regarding music and composers as to comprehend the music produced or conceive of it. Listeners should have knowledge of the sound spectrum of musical instruments and their technical features, stylistics, aesthetics and the history of music, which may make it easier for listeners to grasp the music in question. As long as these things are realized in education process we may create an intellectual society and a good contribution is made in this respect.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectDinlemetr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectListeningen_US
dc.titleMüzik dinlemenin eğitsel temelleritr_TR
dc.title.alternativeEducational basics of listening to musicen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage151tr_TR
dc.identifier.endpage157tr_TR
dc.identifier.volume14tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorKalender, Necdet-
Appears in Collections:2001 Cilt 14 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14_1_14.pdf164.69 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons