Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11452/10256
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.date.accessioned | 2020-03-25T12:06:34Z | - |
dc.date.available | 2020-03-25T12:06:34Z | - |
dc.date.issued | 2001-04-01 | - |
dc.identifier.citation | Başal, H. A. (2001). "Çocuklar için sınıf içi etkinlik ölçeğinin geliştirilmesi, güvenirliği ve geçerliği". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 49-64. | tr_TR |
dc.identifier.issn | 2667-6788 | - |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153169 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/10256 | - |
dc.description.abstract | Gerçekte, ilköğretim okullarındaki sınıf öğretmenleri, sınıflarındaki çocukların ne kadar aktif ya da etkin olduklarını değerlendirirken neye göre hareket etmektedirler? Çocukların sınıf içinde göstermiş oldukları hangi özelliklere ya da davranışlara göre; onların etkin ya da etkin olmadıkları hakkında karar vermektedirler? Etkinlik (activity) sözcüğü, Ruhbilim Terimleri Sözlüğünde; ‘‘Bir canlının iç ya da dış uyaranlar etkisiyle giriştiği çalışma durumu’’olarak tanımlanmıştır (1979). Bir okulda sınıf, öğrencilerle yüzyüze olunan bir yerdir. Eğitimin amacı olan öğrenci davranışının oluşması sınıfta başlamaktadır. Başar’ın (1998) aktardığına göre, genellikle bir eğitimin değişkenleri; sınıf iklimi, etkileşim düzeni, iyi ilişkiler, öğrenci katılımı, davranış düzeni ve örgütleme olarak belirtilmektedir (Brophy, 1988; Harris, 1991; Chiang, 1991). Ayrıca, sınıfta öğrenmenin gerçekleştiği bir çevrenin oluşturulabilmesi için gerekli olan süreçlerden biri de yapılan etkinliklere öğrencilerin etkin bir şekilde katılımının sağlanmasıdır. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Atıf 4.0 Uluslararası | tr_TR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Sınıf içi etkinlik ölçeği | tr_TR |
dc.subject | Çocuk | tr_TR |
dc.subject | İlköğretim | tr_TR |
dc.subject | Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Classroom activity scale | en_US |
dc.subject | Child | en_US |
dc.subject | Primary school | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.title | Çocuklar için sınıf içi etkinlik ölçeğinin geliştirilmesi, güvenirliği ve geçerliği | tr_TR |
dc.title.alternative | Development of the classroom activity scale for children, its reliability and validity | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi | tr_TR |
dc.contributor.department | Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi. | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 49 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 64 | tr_TR |
dc.identifier.volume | 14 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 1 | tr_TR |
dc.relation.journal | Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education | tr_TR |
dc.contributor.buuauthor | Başal, Handan Asude | - |
Koleksiyonlarda Görünür: | 2001 Cilt 14 Sayı 1 |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
14_1_5.pdf | 214.96 kB | Adobe PDF | ![]() Göster/Aç |
Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License